05/09/2018

Zo života knihomoľky: Leto 2018

Hoci mi ako (ne)šťastnej vysokoškoláčke zostáva ešte niekoľko voľných dní, leto je oficiálne preč. Nuž a aby sa mi s ním lepšie lúčilo, rozhodla som sa za ním poohliadnuť prostredníctvom tohto článku. Pripravte sa na bľabotanie o mojich výletoch doplnené fotkami, oduševnené seriálové tipy a malé knižné ukončenie. Začíname o 3, 2, 1... Štart!


Festival fantazie

Júl sa začal veľkolepo na Festivale fantazie, no o tom som už písala, preto vás jednoducho odporučím na tento článok.


Budatín

Aké trápne je, keď bývate kúsok od Budatínskeho zámku v Žiline a aj tak ste ho nikdy nenavštívili? V júli som si teda prizvala spoločnosť (zdravím, B.) a konečne to napravila. Vysvitlo, že pôvodné zariadenie skoro celé rozkradli, ale pekný výhľad zhora a krásny park sa Budatínu nedajú uprieť.


Knižný zraz

V lete sú všetci rozlietaní a tak sa zo Sueinho júlového knižného zrazu vykľulo skôr malé priateľské posedenie v bratislavskom Martinuse. Nijako nám to však s Casion, Sue, Jaji, E_V_E, Maggie a B. nebránilo prežiť príjemný deň a poohovárať všetky knihy, ktoré nám zišli na um.


Olomouc

Čo by to bolo za leto, keby sme sa s Michelle nesmažili na slnku na ceste za kultúrou? Začiatkom augusta sme teda každá nasadli do svojho vlaku a vyrazili sme do Olomouca, ktorý je zhruba na pol ceste medzi nami. Hneď prvý kostol, ku ktorému sme prišli, prechádzal rekonštrukciou, no zvyšok nášho výletu bol super - vôbec sme sa nestratili a nechýbala ani naša tradičná smoothie.

fotky (c) Michelle

Londýn

Ani neviem zrátať, koľkokrát som za uplynulé roky povedala, že by som chcela navštíviť Londýn. Tento rok som sa k tomu konečne dostala a s B. sme si naplánovali 5-dňový výlet. Londýn nás privítal kopou odpadkov, neidentifikovateľným Big Benom v rekonštrukcii a problémami s dojednaným ubytovaním. Ubytovanie sa našťastie vyriešilo a od druhého dňa sme si výlet maximálne užívali. Z "kultúry" sa mi najviac páčila naša prehliadka Toweru a Tower Bridge, Natural History Museum (dinosaury!) a neplánovaná návšteva Múzea Sherlocka Holmesa. Nadšene však spomínam i na príjemné raňajky v Costa Coffee, večeru v Hyde Parku, zdravú reštiku The Good Life Eatery a časť Primarku venovanú Harry Potterovi. Oh a spomínala som osemposchodové kníhkupectvo Waterstones?

vedeli ste, že je Tower Bridge taký krásne modrý? ja teda nie
Primark! merch! HP!
Natural History Museum má zmysel pre humor
večer(a) v Hyde Parku nesmel(a) chýbať...; (c) B.
...a fotka 221B už vôbec nie!

Koncert Papa Roach

Papa Roach je nu metalová kapela z Kalifornie a tiež jedna z mojich najobľúbenejších kapiel vôbec. Keď som sa dozvedela, že majú odohrať koncert v Seredi (!), skoro som skolabovala a, samozrejme, rýchlo som si zohnala spoločnosť a lístky. Koncert bol absolútne perfektný, dostalo sa na nové vydarené songy aj staré klasiky, ktoré spolu so spevákom jačalo celé publikum, a tá atmosféra! To bolo niečo neuveriteľné.

napínavé čakanie na začiatok; (c) B.

Merlin

Nebolo by to leto, keby som sa šialene nezamilovala aspoň do jedného seriálu. Tento rok som dala šancu fantasy seriálu od BBC, ktorý síce skončil už v roku 2012, no lepšie neskoro ako nikdy. Merlina som začala pozerať s tým, že "okej, zaujímavé spracovanie Artušovskej legendy, herci sú sympatickí a je to dosť vtipné", no čoskoro som sa absolútne namotala. Ten humor a vtipy sú legendárne, dej miestami priam epický a postavy, och, tie postavy a ich dynamika! Merlin sa poľahky zaradil medzi mojich najobľúbenejších hrdinov na svete (so Sherlockom a Newtom) a ostatných tiež zbožňujem. No a keďže má seriál len 5 sérií, momentálne pozerám aspoň rôzne videá z natáčania a stihla som si objednať merlinovské tričko. Takže ak ste náhodou ešte Merlina nevideli, neváhajte a napravte to! A ak áno, prosím si terapiu, lebo ten koniec!!!

zdroj: imdb.com

Salvation

Môj druhý seriálový objav tohto leta je Salvation - už si nepamätám, ako som k nemu prišla, ale teším sa z toho. Salvation je americké sci-fi a ústrednou postavou je excentrický, geniálny, šarmantný i protivný milionár Darius Tanz, ktorého stvárňuje Santiago Cabrera. Nestačí? Fajn, tak si primyslite napínavé dejové zvraty, sympatických hercov a úžasný (miestami mučivý) ship. Salvation ma síce nevzalo tak veľmi ako Merlin, no za pozretie jednoznačne stojí.

zdroj: imdb.com

Knihy?

Ako je zjavné z knižných súhrnov, toto leto som sa čítaniu nevenovala toľko ako zvyčajne. V posledných dňoch mám na knihy však opäť náladu, tak hádam pred začiatkom školy ešte niečo prečítam.

Tak, to je odo mňa všetko, ste na rade - pokojne sa v komentároch podeľte o vlastné zážitky z tohto leta a prípadne mi odporučte nejaký ten seriál či knihu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára