30/08/2019

Knižný súhrn: August 2019

V auguste som stihla odštartovať svoj bookstagram a pridať hneď niekoľko článkov. Napríklad som vás pozvala k úvahe o "depresívnom" čítaní, pomohla vám rozhodnúť sa, či máte dať šancu Elize a moru príšer či vytvorila nový (trošku uletený) príspevok do rubriky S knihami o knihách

Okrem toho som musela opakovane smutne skonštatovať, že ide iba o hype - v prípade hororovej young adultky Wilder Girls či v prípade ospevovanej gay new adultky Red, White and Royal Blue. Čo sa týka NA, dala som ešte ďalšiu šancu Elle Kennedy - v slovenčine jej vyšla nová kniha, Omyl, ktorá má naozaj peknú obálku a je prudko čitateľná, inak však celkom nesplnila moje očakávania (viac sa dozviete tu).

Na druhej strane som sa konečne dostala k českej fantasy Naslouchač a tentoraz som musela so všetkou chválou súhlasiť. Príbeh sa rozbieha veľmi pozvoľna a logicky by sa človek hádam mal nudiť... Lenže nenudí (minimálne ja nie). Autorka totiž píše úplne úžasne a vytvorila neskutočne fascinujúci svet (taká dystopicko-fantasy-hororová Európa) a ja som hltala každé slovo. Nuž a keď sa potom veci rozbehli... Wau. Úchvatné čítanie.

V rámci fantasy som sa pustila tiež do YA novinky The Merciful Crow. Tá vo svojej podstate nie je vôbec zlá - sú tam cool čarodejnice a super enemies-to-lovers romantika -, ale zároveň nie je ani výnimočne dobrá. Odporúčam vám ju skôr v prípade, že už v rámci žánru nemáte čo čítať.


Na záver tu mám extra tip na fandomové čítanie - The Princess and the Fangirl. Ide o voľné pokračovanie Geekerelly, a hoci podľa mňa nedosahuje kvality jednotky, je to fajn kniha. Samotný námet je ešte o čosi nepravdepodobnejší ako zvyčajne, no autorka výborne zachytila atmosféru conov a fandomu a prepašovala do textu niekoľko dôležitých myšlienok. Navyše šikovne narába s faktom, že sa príbeh odohráva iba počas niekoľkých dní. Romantika i udalosti sú tomu vhodne prispôsobené a pracuje sa tu skôr s prísľubmi do budúcna a s konceptom, ako nás môžu ovplyvniť aj krátke stretnutia. Celkovo ide príjemnú geeky oddychovku, ktorá mi vyčarila úsmev na tvári.


To je odo mňa všetko. Budem rada, ak mi v komentároch napíšete, čo zo svojho augustového zoznamu odporúčate vy a prípadne, či ste čítali niektorú z vyššie zmienených kníh.

4 komentáre:

  1. Weee, ja som čítala až celé dve knihy z tvojho tohtomesačného zoznamu, weeee :D To The Merciful Crow vyzerá zaujímavo, ale radšej ani nejdem hovoriť, že si to možno raz prečítam... Lebo ma poznáme :D Slovami Paľa Haberu - je to vo hviezdach :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No teda, zázraky sa dejú. :D Hej no... ty už tých restov máš. :D

      Odstrániť
  2. Naslouchač je fantastický! A Faja je též skvělá, jen zprvu mě trošičku nebavila, ale pak to bylo super. :D

    OdpovedaťOdstrániť