30/01/2020

Knižný súhrn: Január 2020

Január sa pre mňa niesol najmä v znamení konca zimného semestra a prvých prác na bakalárke. Do toho sa pridalo niekoľko výletov, filmy, seriály... A knihám som sa (zase raz) nevenovala toľko, koľko som plánovala. Niečo som však predsa len prečítala, aha:

V prvom rade som pokračovala v re-readingu Zaklínača. Presnejšie som zistila, že som pri prvom čítaní druhú poviedkovú knihu Meč osudu akosi vynechala, takže som to konečne napravila. No a na ňu som nadviazala už naozaj druhým čítaním trojky a štvorky (čiže prvých dvoch románov). Krev elfů mi pripomenula, že milujem Sapkowskiho deprimujúci svet, dokonale prepracované postavy, všetku tú drámu a trápenie i chvíle, ktoré dokážu zahriať pri srdci, a hlavne ten humooor. Je síce značne chudobná na dej, ale napriek tomu som ju zhltla a dokázala ma skvele pobaviť. To isté platí aj pre Čas opovržení, hoci sa na mňa príbeh chvíľami až príliš venoval politike.


Okrem toho som sa rozhodla trošku vzdelať. Prečítala som populárno-náučné knihy Lovci šarlatánov: Príručka zdravého rozumu a Ako žiť vo vesmíre. O oboch som už písala tu a k Ako žiť vo vesmíre som spísala tiež dôvody, prečo by vám kniha nemala ujsť. Znovu však zhrniem, že Lovci šarlatánov so správnou dávkou uštipačnosti vyvracajú nebezpečné medicínske mýty a Ako žiť vo vesmíre je nabité zaujímavosťami o tom, ako fungujú cesty do vesmíru alebo život na takej vesmírnej stanici. (Plus vám určite pomôže rozhodnúť sa, či sa skutočne chcete stať astronautom.)


V januári som taktiež konečne dočítala nekonečne dlhý fínsky národný epos Kalevala - keďže sa v bakalárke venujem psychologickej analýze postáv z tohto diela, bolo načase. Mimochodom, postavy tu z väčšej časti tvoria manipulatívni hajzlíci a/alebo plejboji a úbohé dievčiny, ktoré naši chrabrí hrdinovia zviazané hádžu na sane. Bude to ešte zaujímavé.

Nuž a poslednou knižkou, ktorú chcem zmieniť, je Quiet Girl in a Noisy World: An Introvert's Story. Autorka v nej trefne poukazuje na nástrahy introvertského života i svoju cestu za prijatím samej seba a svojich obmedzení... Myslím si, že na stránkach tohto útleho komiksu sa do istej miery nájde každý introvert a ktovie, niekto možno potrebuje počuť aj inšpiratívny odkaz, ktorý sa v ňom ukrýva.


Čo zaujímavé ste v januári prečítali vy? Čítali ste niečo z môjho zoznamu/chystáte sa? Budem rada, keď mi napíšete komentár.

6 komentárov:

  1. Ja som na seba nesmierne hrdá za to, že som dočítala The Ruby Circle a tým úspešne dorazila celú Bloodlines sériu, weeeeee. Inak teda tiež by som si rada konečne prečítala celého Zaklínača, ale tak vieš, ako je to u mňa s chcením a jeho realizáciou :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gratulujem, tiež som mala značný pocit zadosťučinenia, keď som Bloodlines dorazila. :D
      A dúfam, že sa ti ten Zaklínač predsa len podarí aj zrealizovať.:P

      Odstrániť
  2. Zakaždým, keď vidím obálku Quiet Girl, pomyslím si, že prečo je tam dopekla dá škaredá jašterica. A potom si uvedomím, že je to len hlava vykúkajúca spod deky. :D
    Z tvojho zoznamu ma dosť zaujali Lovci šarlatánov, ale predpokladám, že skôr sa dostanem k prečítaniu Paní jezera, ktorá na mňa netrpezlivo čaká na poličke.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, presne, tá obálka je dosť zavádzajúca. :D
      Lovci určite stoja za to. :) A Zaklínač ofc tiež. :D

      Odstrániť
  3. Přečetla jsi pěkné knihy. Já jsem spokojená, že se mi povedlo dočíst Tanec s draky a ještě si k tomu plním svou výzvu s dočítáním sérií. :D
    Jinak s Časem opovržení máme stejný názor. I pro mě tam bylo příliš mnoho politiky. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ti gratulujem, určite máš byť s čím spoko. :D
      Uff, to sa mi uľavilo, že sme dve. :D

      Odstrániť