28/01/2021

Knižný súhrn: Január 2021

V januári som si užívala úplné voľno od školy, takže by si človek myslel, že som čítala ako najatá, ale... Nie. Mala som menšiu čitateľskú krízu a nevedela som pri žiadnej knihe dlho obsedieť. Naopak dosť aktívna som bola v rámci podcastovania - po menšej prestávke začal opäť pribúdať môj knižný podcast Náhodne knihomolenie. V januári som zverejnila dve epizódy a pripravených mám hneď niekoľko ďalších - snažím sa nadbehnúť si pred začiatkom ďalšieho semestra. No teraz sa vráťme k tým pár knihám, o ktorých chcem dnes hovoriť.

Môj čitateľský január odštartovali Obete osudu, čiže piate pokračovanie Michellinho príbehu. Michelle tento diel poňala trošku experimentálne. Nebolo to však vôbec na škodu a ja som si veľmi užila všetky nové situácie, v ktorých sa moje obľúbené postavy ocitli. Hoci päťka zatiaľ zverejnená nie je, na Wattpade si môžete prečítať jednotku jej YA urban fantasy série (prípadne tam nájdete krátku vtipnú vianočnú poviedku z rovnakého sveta). Za seba určite odporúčam!

Ďalej som prečítala zahraničnú novinku Lore, ktorá veľmi zaujímavým, neobvyklým spôsobom pracuje s gréckou mytológiou v súčasnosti. Dej a svet v tomto prípade naozaj stáli za to, lenže postavy a ich vzťahy boli slabšie, preto šlo napokon o dosť priemerné čítanie - škoda.

Moje očakávania, žiaľ, naplno nenaplnilo ani pokračovanie českej mestskej fantasy série Odstíny života. Hodnota krve síce priniesla fascinujúce nové informácie o svete i zápletke a, samozrejme, poriadnu dávku sarkazmu a vtipných interakcií, ibaže vo svojej podstate šlo o ďalšie jednoduché epizódne dobrodružstvo. Kniha však určite môže potešiť nadšencov tohto žánru. Bližšie sa jej budem venovať v pripravovanom článku pri príležitosti vydania, ktoré sa už blíži.

Jednoznačne najhoršou knihou za január sa pre mňa stalo 10 Blind Dates. Táto tínedžerská vianočná contemporary je všade ospevovaná ako roztomilá oddychovka... Hm, mňa akurát tak rozčuľovala svojou nedomyslenosťou, odfláknutosťou deja, plochými postavami a problematickým správaním hrdinkinej rodiny. Viac si môžete prečítať v tomto článku - knihe som totiž napísala list.

Aby som sa toľko nesťažovala, tento súhrn zakončím titulom, ktorý ma práveže veľmi milo prekvapil. Ako sa s nami mozog zahráva prináša na sympatických 200 stranách prehľad zaujímavostí o fungovaní ľudského vnímania, zaoberá sa veľmi aktuálnymi témami a nezabúda ani na konkrétne trefné príklady. Viac sa dozviete v tomto príspevku (a sú v ňom aj citáty!).

Nuž, zhruba takto vyzeral môj knižný január! Čo ten váš?

6 komentárov:

  1. Neee, Lore nemôže byť priemer! Dočerta! A to som sa na ňu tešila, lebo mytológia... Moje nadšenia práve opadlo :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuuj. No možno ti to ešte sadne! Ale radšej začni s nižšími očakávaniami. :D

      Odstrániť
  2. Hah, tak to teda nezačal január pre teba najlepšie :D Čo sa nedá povedať o mojom úžasnom čitateľskom mesiaci :D Na Lore som sa veľmi nechystala, ale v zahraničí to veľmi všetci chvália, tak som si to pridala do zoznamu, nuž teraz už asi iba uvidíme, čo z toho bude :D Dúfam, že február bude pre teba lepším čitateľským mesiacom :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, nie, ale som rada, že ty si mala super čitateľský január. :) Vďaka! Začal sľubne. :)

      Odstrániť