22/04/2021

Predstavujem: Pavúčia ľalia (Danielle Hartová)

O čo ide?

Koncom marca 2021 vyšla v YOLi nová historická kniha pre mládež od slovenskej autorky - a ja som tejto kombinácii samozrejme neodolala a knihu som si vypýtala. (Týmto za ňu ďakujem vydavateľstvu Ikar.) Moju zvedavosť pritom podporilo niekoľko ďalších zaujímavých faktov o autorke a o knihe, preto som sa vám rozhodla tento titul predstaviť. Začnime anotáciou...

"Otec Lillian Whiteovej sa obáva, že nevinná láska jeho sedemnásťročnej dcéry k jednoduchému vidieckemu chlapcovi prerastie do niečoho hlbšieho. Pošle ju preto študovať čo najďalej od domova. Lillian sa ocitne na Dievčenskej akadémii svätého Félixa. Študentky akadémie jej však jasne dávajú najavo, že medzi ne nepatrí. Lillian má strach aj zo starého kaštieľa, pretože v ňom často nachádza nezvyčajné ozdoby – vyryté pavúky. Nejde jej do hlavy, prečo je to tak. Našťastie sa s ňou spriatelí Isabella, pochabé, tvrdohlavé dievča, ktoré si nedá vziať slobodu. Lillian by za svoju jedinú priateľku dala ruku do ohňa. V srdci má zmätok – už sa nevyzná v citoch, čo ju k dievčaťu pútajú. No jedného dňa sa dozvie hrozné tajomstvo, ktoré Isabellu spája s dievčatami tej zvláštnej akadémie..." (obálka a anotácia z bux.sk)

Prečo ma kniha zaujala?

-> V prvom rade ma zaujalo, že je Danielle Hartová pseudonym slovenskej autorky.

-> Potom som sa dozvedela, že ide síce o autorkinu prvú vydanú knihu, no inak už roky píše príbehy na Wattpad a je tam veľmi úspešná. Sleduje ju takmer 5 000 ľudí a jej najpopulárnejší príbeh má viac než milión prečítaní. Z Wattpadu síce v zahraničí vzišli rôzne pofidérne diela, ale keďže verím, že sa na internete môže objaviť i kvalitná tvorba, chcela som si overiť, do akej kategórie spadá Pavúčia ľalia.

-> Autorka má na Wattpade celkovo pomerne sebavedomý profil zahŕňajúci viaceré úspechy - takže som bola hlavne zvedavá, či sa je naozaj čím chváliť.

-> Okrem toho o sebe Danielle uvádza, že má rada BTS a kórejské seriály, čo mi prišlo priam osudové, keďže sú k-dramas moja najnovšia posadnutosť.

-> Dozvedela som sa tiež, že sa autorka pravidelne (a úspešne) zapája do spisovateľského projektu NaNoWriMo (zjednodušene povedané - cieľom tejto výzvy je za mesiac november napísať knihu). Aj Pavúčia ľalia vraj vznikla v rámci NaNoWriMo.

-> Ďalej Danielle uviedla, že najprv písala fantasy a až neskôr ju oslovili spolužiačky s tým, aby im napísala aj nejakú romantiku. A keďže sa potom romantickým príbehom darilo ešte viac ako tým fantasy, už pri tom ostala... Môžem vám však prezradiť, že romantika v Pavúčej ľalii nie je ani zďaleka taká prvoplánová, ako by ste možno čakali.

-> Skrátka sa mi páči predstava historického príbehu odohrávajúceho sa na tajomnej akadémii. A tiež obálka.

Kam ďalej? 

-> Pridajte si knihu na Goodreads.
-> Zamierte na bux.sk pre viac informácií či ukážku.
-> Sledujte autorku na Wattpade, Facebooku alebo na Instagrame.
-> Vypočujte si krátky rozhovor s autorkou v podcaste Knižný kompas (začína sa okolo 46. minúty).
+ Už zajtra zverejním recenziu.

Počuli ste o knihe? Zaujala vás?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára