20/04/2021

Zaujímavé novinky 04/2021

Vždy som vedela, že knihy nevychádzajú na deň presne, ale až po spustení tejto rubriky som pochopila, aké ťažké je vytvoriť zoznam vychádzajúcich kníh za nejaký mesiac. Vždy totiž niečo vyjde nečakane a niečo iné dostane nový dátum vydania... Takže, no, ak ste náhodou tieto zoznamy kníh a uvádzané dátumy vydania doteraz nebrali len orientačne - začnite ich tak brať, prosím. Toľko na úvod, poďme na môj aprílový výber!

Danielle Hartová: Pavúčia ľalia

Dátum vydania: už vyšlo (vlastne ešte koncom marca, ale ja som knihu vtedy akosi prehliadla, preto si ju tu dovolím spomenúť) v YOLi

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Mysteriózne historické YA o dievčine, ktorá sa zamiluje do nevhodného chlapca, a preto ju jej otec pošle na prestížnu dievčenskú akadémiu. Ibaže s tou školou niečo nie je v poriadku...

Prečo ma kniha zaujala? Kniha ma zaujala predovšetkým tým, že ide o YA od slovenskej autorky. Medzičasom som ju už stihla prečítať a musím povedať, že ma milo prekvapila! Viac čoskoro - zatiaľ si o ňu môžete aspoň zasúťažiť.


Abbi Waxman: Knihomoľský život Niny Hillovej

Slovenské vydanie: Lindeni; už vyšlo

Viac info: goodreads | albatrosmedia

O čo ide? Introvertka Nina vedie pokojný knihomoľský život - a potom nečakane zistí, že má vlastne veľkú šialenú rodinu, o ktorej dovtedy ani netušila! A tiež to, že jej úhlavný nepriateľ z kvízových večerov možno nie je až taký strašný...

Prečo ma kniha zaujala? Tento román pre dospelých som čítala dávnejšie v angličtine a naozaj sa teším, že sa dočkal i slovenského prekladu. Je to totiž skutočne milá oddychovka, ktorá šikovne spája romantiku s iným dejom.


Victoria Schwab: Tunel z kostí (#2)

Slovenské vydanie: Slovart; vychádza v priebehu apríla

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Pokračovanie detskej fantasy série o dievčati, ktoré vidí duchov (a s jedným sa dokonca priatelí). Zatiaľ čo v jednotke sa Cassidy ocitla v Edinburghu, v dvojke sa bude túlať po Paríži - predovšetkým po jeho desivých katakombách.

Prečo ma kniha zaujala? Prvý diel série ma presvedčil, že ide o vydarené, nápadité čítanie pre deti s jedinečnou atmosférou, takže by som sa rada dostala k pokračovaniu.


Petra Stehlíková: Nasterea (#3)

Dátum vydania: 29. 4. v Hoste

Viac info: goodreads

O čo ide? Tretí diel skvelej českej fantasy série o desivej budúcnosti ľudstva.

Prečo ma kniha zaujala? Jednotka a dvojka ma dostali autorkinými originálnymi nápadmi i jedinečným rozprávačským štýlom, preto sa už nemôžem dočkať pokračovania. Ak náhodou s Naslouchačom (prvý diel) ešte stále váhate, určite mu dajte šancu, je to výnimočné dielo.


Emily A. Duncan: Blessed Monsters (#3)

Dátum vydania: už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? Tretí a záverečný diel mojej obľúbenej gotickej YA fantasy trilógie o krvavej mágii, nábožensko-politických konfliktoch a komplikovaných, nečiernobielych postavách.

Prečo ma kniha zaujala? Zamilovala som si postavy z tejto série a autorkine tak-trochu-šialené nápady i zvraty, čiže sa nesmierne teším, že sa dozviem, ako to všetko dopadne. A zároveň sa trochu bojím, že to niekto z mojich obľúbencov neprežije. Uff.


Emily Wibberley & Austin Siegemund-Broka: What's Not to Love

Dátum vydania: 20.4.

Viac info: goodreads

O čo ide? Akademické enemies-to-lovers YA contemporary. Viac neviem a ani nepotrebujem vedieť!

Prečo ma kniha zaujala? Námet ma vyslovene nadchol, a hoci ma toto autorské duo knihou Time of Our Lives celkom nepresvedčilo, chcem mu dať ešte jednu šancu.

Ktorá aprílová novinka láka vás?

2 komentáre: