21/09/2021

Práve čítam #9: Jo Nesbo - Žiarlivec a iné príbehy

 "Ak človek zdvihne ruky, aby si chránil tvár, odkryje si srdce. A naopak."

Strana 0:

Raz za čas si rada prečítam aj nejaký ten thriller či poviedkovú zbierku, takže som usúdila, že ani spojenie týchto dvoch vecí by nemuselo byť zlé. Najmä v podaní takého uznávaného autora ako je Jo Nesbo. V rámci spolupráce s vydavateľstvom Ikar som si teda vypýtala novinku Žiarlivec a iné príbehy  (ďakujem pekne) a idem sa do nej pustiť.

Strana 34:

Mám za sebou prvú poviedku. Bola kratšia, úderná a taká "ukecaná" a filozofická. Zaujali ma niektoré myšlienky, koniec ma prekvapil - čo viac si priať. Hurá na ďalšiu.

Strana 161:

Prečítala som druhý príbeh s názvom Žiarlivec a musím povedať, že toto bola skôr novela. Navyše dosť dlhá, ku koncu som sa už trochu nudila. Pochváliť však môžem prostredie, využitie horolezectva a opäť niektoré myšlienky. No aj tak som prekvapená, že som prečítala len dva príbehy a už som za polovicou knihy.

Strana 171:

Ďalšia poviedka (tentoraz fakt poviedka) je za mnou. Okrem iného nepriamo reaguje na koronu, čo veľmi nemusím (koniec koncov do príbehov utekám pred realitou), ale našťastie napriek tomu neobsahuje veľa mudrovania ani propagandy. Celkovo ju navyše považujem za zaujímavú a príjemne mrazivú.

Strana 200:

Po ďalšom príbehu musím predovšetkým oceniť, že autor rieši nielen temnú stránku ľudských emócií a činov, ale i spoločenskú situáciu. Napríklad v tomto prípade boli postavy imigranti. Zároveň v knihe vidno istý vzorec. Dostaneme síce vždy iné prostredie a povolanie hlavnej postavy, no potom ju vždy žiarlivosť doženie k problematickému činu a koniec viac či menej prekvapí.

Strana 260:

Poviedka s názvom Priznanie a predposledný príbeh o spisovateľovi Oddovi prečítané! Ten o Oddovi bol taký dlhší a čudný. Vlastne si ani nie som úplne istá, či celkom chápem, čo som prečítala. Ups.

Strana 285:

Okej, posledná poviedka je za mnou a podľa mňa sa vydarila. Čo sa týka mojich prvých dojmov z celej zbierky, som spokojná. Nebolo to čítanie môjho života, ale páči sa mi tá kombinácia prekvapení, spoločenských komentárov a témy žiarlivosti. Nehovoriac o tom, že som od čítania síce odbiehala robiť si poznámky do tohto článku, no inak som knihu zhltla za deň.

Viac sa dozviete v recenzii, ktorú zverejním čoskoro. Zatiaľ si z knihy môžete aspoň prečítať ukážku na bux.sk.

VERDIKT: Recenziu nájdete tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára