29/11/2021

Knižný súhrn: November 2021

Neviem, aký bol váš november, ale ten môj sa niesol z veľkej časti v znamení čítania materiálov k diplomovke, takže to určite mohlo byť aj lepšie. Napriek tomu sa mi však podarilo zverejniť hneď tri podcastové epizódy. V epizóde Geniálna tvorba Holly Bourne sa dozviete, prečo by si fanúšikovia YA contemporary nemali nechať ujsť knihy tejto autorky, v epizóde Podivná fínska literatúra vám s Barborou porozprávame kadečo o fínskej tvorbe a v najnovšej epizóde Nové skúsenosti so slovenskou tvorbou sa s vami podelím o dojmy z niekoľkých slovenských kníh.

Čo sa týka blogu, v prvom článku mesiaca som spísala priebežné dojmy z čítania knihy Gwind 2 - Sama za seba a rovno som pridala i minirecenziu. Ak toto dielo náhodou uniklo vašej pozornosti, ide o druhú časť slovenskej (!) fantasy série pre dospelých. Dvojka ma pritom rozhodne nesklamala, dokonca sa mi páčila ešte o čosi viac ako jednotka. 4*.

Ďalšou prečítanou knihou je Najtemnejší Mesiac, teda pokračovanie romantického príbehu masérky Kariny a mladého vojaka Kaela. Svoje dojmy by som pritom zhrnula asi takto: nejde síce o žiadny literárny skvost, no napriek tomu majú tieto oddychovky čosi do seba. 3*.

V novembri sa mi napríklad podarilo dočítať zbierku fínskych poviedok (vo fínčine so zrkadlovým českým prekladom) s názvom Finská čítanka. A bol to naozaj boj, nielen po jazykovej, ale i po obsahovej stránke. Neuveriteľné, akí morbídni a suroví dokážu byť fínski autori.

Ďalej sa mi do rúk dostalo Skrotenie jastraba, teda voľné pokračovanie Havranieho cyklu. Autorka Maggie Stiefvater sa v mojej hlave automaticky spája s úžasnou atmosférou a skvelými postavami, takže som mala isté očakávania a musím povedať, že ich splnila. Viac sa dozviete už čoskoro v audiorecenzii. 4*.

Audiorecenziu pripravujem tiež na audioknihu Já, Finis. V tomto prípade ide o sci-fi pre deti od českého autora. Svoj účel - zaujať chlapcov od 11 rokov - toto vesmírne dobrodružstvo dokáže splniť, no starším čitateľom, čo nezanevreli na detskú literatúru, nemá veľmi čo ponúknuť. 3*.

Nuž a poslednou knihou, ktorú chcem dnes spomenúť, je Black Sun. Toto dospelácke fantasy ma zaujalo námetom (je inšpirované predkolumbovskými civilizáciami!), lenže potom sa z neho vykľul nie-až-taký-záživný úvodný diel. Ani fascinujúci svet mi nedokázal plne vynahradiť iné nedostatky, preto po pokračovaní nesiahnem. 3,5*.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára