20/11/2021

Zaujímavé novinky - november & december 2021

Vitajte pri poslednom tohtoročnom výbere knižných noviniek, ktoré ma zaujali! S týmto formátom článkov som začala v januári a neviem, nakoľko je užitočný pre vás, ale mňa aspoň núti udržiavať si prehľad v tom, čo vychádza. Už som sa dokonca aj zmierila s tým, že väčšinou v príspevku uvediem aspoň jednu knihu, ktorá napokon vyjde tak o dva mesiace neskôr. 😀

V každom prípade - nech sa páči, tu je môj chaotický výber desiatich kníh, ktoré buď vyšli od začiatku novembra, alebo by mali stihnúť vyjsť do konca tohto roka.


Tamsyn Muir: Harrow Devátá (#2)

Viac info: goodreads host

Dátum vydania: už vyšlo; Host

O čo ide? Pokračovanie fascinujúceho vesmírneho sci-fi o lesbických nekromantkách - a teraz dokonca v českom preklade.

Prečo ma kniha zaujala? Jednotka, Gideon Devátá, sa mi dosť páčila a mala poriadne nečakaný koniec. Už dlho sa preto chystám na dvojku, akurát mi to zatiaľ nevyšlo.


Kasie West: Kamoši, frajeri a srdce na plátne (#1)

Viac info: goodreads slovart

Dátum vydania: už vyšlo; Slovart

O čo ide? Ďalšia milá romantická oddychovka od Kasie West, tentoraz prvý diel voľne nadväzujúcej trilógie. Hrdinka maliarka, ktorá chce získať skúsenosti, aby jej diela mali väčšiu hĺbku. Vytvorí si teda zoznam úloh na leto a zatiahne do projektu svojho najlepšieho kamaráta, do ktorého je tajne zamilovaná.

Prečo ma kniha zaujala? Westovky sú pre mňa ideálne oddychové čítanie a túto konkrétnu som dávnejšie prečítala v angličtine. Podľa mňa autorka napísala lepšie i horšie príbehy ako tento, celkovo ho však nemám problém fanúšikom odporučiť.


Anna Todd: Najtemnejší mesiac (#2)

Viac info: goodreads bux

Dátum vydania: už vyšlo; YOLi

O čo ide? Pokračovanie romantiky o mladej masérke Karine a tajomnom vojakovi Kaelovi.

Prečo ma kniha zaujala? Prvý diel síce nebol žiadna sláva, ale zároveň bol zlý takým dobrým spôsobom, že som dostala chuť odreagovať sa pri pokračovaní. Dúfam, že sa autorke podarí prehĺbiť niektoré zaujímavé prvky, ktoré sa v jednotke vyskytli, a trochu sériu vylepšiť.


Rachel Smythe: Lore Olympus (vol. 1)

Viac info: goodreads

Dátum vydania: už vyšlo

O čo ide? Knižné vydanie populárneho webkomiksu, ktorý čitateľov pozýva do sveta gréckej mytológie v modernej dobe. V hlavnej úlohe tu vystupujú Hádes a Persefona.

Prečo ma kniha zaujala? Už pred časom som čítala celú prvú sériu Lore Olympus na Webtoone a ide o zaujímavé čítanie s jedinečnými námetmi i kresbou. Som preto rada, že sa týmto spôsobom môže dostať k širšiemu publiku.


Marissa Meyer: Gilded (#1)

Viac info: goodreads

Dátum vydania: už vyšlo

O čo ide? Kráľovná retellingov Marissa Meyer prichádza so svojou verziou príbehu o Rumpelstiltskinovi, respektíve Martinkovi Klingáčovi a ja viac ani nepotrebujem vedieť...

Prečo ma kniha zaujala? ...No naozaj, doteraz som si poriadne neprečítala anotáciu. Je to skrátka YA fantasy od mojej obľúbenej autorky, takže je jasné, že si ho skôr či neskôr prečítam.


Tracy Deonn: Mýtonoši

Viac info: goodreads albatrosmedia

Dátum vydania: 22. 11.; CZ CooBoo

O čo ide? YA fantasy o černoške Bree, ktorá nastupuje do prípravky na vysokú školu a v rámci snahy objasniť smrť svojej matky sa zapletie s tajným spolkom potomkov Artuša a rytierov okrúhleho stola.

Prečo ma kniha zaujala? Túto knihu som čítala v origináli a teším sa, že vyšla v preklade, hoci iba v českom. Považujem ju totiž za solídne dielo so zaujímavou hlavnou hrdinkou, v ktorom sa šikovne prepája náš svet so starou britskou legendou a černošskými spirituálnymi tradíciami.


Andrea Coddington: Moje javisko Svet

Viac info: goodreads | bux

Dátum vydania: 23. 11.; Ikar

O čo ide? Výpoveď herečky židovského pôvodu Dalmy Špitzerovej, ktorá prežila vojnu, pracovný tábor aj režim, ktorý jej bránil v realizácii, a nikdy sa pritom nevzdala.

Prečo ma kniha zaujala? Niežeby som o tejto herečke niekedy doteraz počula (ups), no usúdila som, že by mohla byť kniha vhodná na rozšírenie obzorov a možno dokonca zafungovať tak správne inšpiratívne. Uvidíme!


Jessica Townsend: Prázdnomor (#3)

Viac info: goodreads | bux

Dátum vydania: 26. 11.; Ikar

O čo ide? Tretí diel milej detskej fantasy série o Morrigan Crow v slovenskom preklade.

Prečo ma kniha zaujala? Prvé dva diely si ma skutočne získali sympatickými postavami a predovšetkým očarujúcim originálnym svetom, do ktorého by som najradšej hneď šla na výlet. Preklad trojky teda do tohto článku určite patrí, bez ohľadu na to, že čítanie zatiaľ stále odkladám.


Andy Weir: Posledná šanca

Viac info: goodreads albatrosmedia

Dátum vydania: 10. 12.; Lindeni

O čo ide? Ryland Grace sa zmätene preberie na vesmírnej lodi a zistí, že jeho kolegovia sú mŕtvi a on sa nachádza na zúfalej misii, ktorá mala zachrániť celé ľudstvo. Žiadny stres.

Prečo ma kniha zaujala? Na túto knihu sa chystám odkedy vyšla v angličtine, pretože si ma autor získal výborným sci-fi Marťan. Správu o slovenskom preklade vnímam jednoznačne pozitívne!


Seressia Glass: The Love Con

Viac info: goodreads

Dátum vydania: 14. 12.

O čo ide? Romantická komédia pre dospelých o hrdinke, ktorá sa zapojí do cosplayovej súťaže. V poslednom kole však potrebuje partnera, ktorého nemá. Našťastie ju zachráni jej kamarát, ktorý je ochotný vzťah predstierať - a potom sa to celé zamotá.

Prečo ma kniha zaujala? Občas mám náladu na nejakú zábavnú romantickú oddychovku a šanca na úspech sa rozhodne zvyšuje, keď je navyše geeky.


Ak vás niektorá z kníh zaujala, prípadne ak sa tešíte na nejaký úplne iný titul, pokojne sa podeľte v komentári, budem len rada.

obálky z goodreads.combux.sk a slovart.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára