29/04/2020

Knižný súhrn: Apríl 2020

Čítanie pokračovaní mi veľmi nejde - čím viac strán majú, tým dlhšie ich odkladám. Na konci marca sa mi však podarilo dočítať Kráľovstvo popola aka posledný diel série Trón zo skla (môj názor nájdete tu) a to ma motivovalo pustiť sa do ďalších zanedbávaných pokračovaní.

Konečne som si prečítala Queen of Air and Darkness, čiže záverečný diel trilógie The Dark Artifices. Z knihy sa vykľula rozťahaná, násilne diverzná telenovela, no zároveň mi pripomenula, prečo Cassie Clare ešte čítam - jej svet, zvraty a postavy za to skrátka stoja. QoAaD odo mňa napokon získalo 3,5* a inšpirovalo ma k napísaniu článku o Tieňoloveckom fenoméne.

Ďalej som sa vrhla na Ruthless Gods, pokračovanie mojej najnovšej YA fantasy lásky Wicked Saints. Žiaľ, aj toto pokračovanie bolo zbytočne rozťahané a spočiatku som vôbec netušila, čo sa deje. Na druhej strane zbožňujem postavy a gotickú atmosféru, podivnosť i nepredvídateľnosť celého príbehu, takže som knihe s prižmúrenými očami udelila 4* a teším sa na trojku.


Z pokračovaní som ďalej zhltla Steel Tide, dvojku pirátskej YA fantasy trilógie Seafire. Tentoraz šlo o geniálne pokračovanie, ktoré si zachovalo všetky kvality jednotky (pirátky, girl-power, nenásilná romantika, sila priateľstva) a navyše nám v ňom autorka ukázala nové časti svojho fascinujúceho sveta, väčšmi poodhalila minulosť či osobnosť postáv a prišla so super zápletkou. A to bez navýšenia počtu strán! 4,5*.

Dočítala som tiež milú YA contemporary sériu od Holly Bourne Klub okašľaných báb. Trojka, What's a Girl Gotta Do?, sa mi zdala zbytočne agresívne feministická, ale zároveň spĺňala požiadavky na čitateľnú, zábavnú jazdu. 4*. Bonusová novela ...And a Happy New Year? mi zase na pár stranách úspešne pripomenula, prečo som si obľúbila jednotlivé diely a zodpovedala mi všetky zvyšné otázky. 5*.


Z contemporary sa mi do rúk navyše dostali napríklad tieto knihy:
  • skvelá young adultka o cirkuse & duševnom zdraví aka Harley in the Sky (minirecenzia)
  • vtipno-romantická dospelácka oddychovka zo školského prostredia od nemeckej autorky aka Päť hviezdičiek pre teba (Predstavujem; minirecenzia)
  • YA feministická katastrofa Diary of a Confused Feminist (minirecenzia)


Už teraz som zvedavá, čím sa zaplní môj knižný máj, no určite chcem na zoznam dostať ďalšie pokračovania. To mi pripomína - čítate radi ďalšie diely sérií? Zvyknú vás sklamať? Beriem aj príklady.

6 komentárov:

  1. Joooj, prinúťte ma niekto čítať viac kníh, aby som mohla prečítať všetko, čo sa ti páči, pretože to všetko vždy znie tak zaujímavo, ale ja som také hrozne lenivé hovado :D

    Inak teda vieš, ako som na tom s pokračovaniami. Je pre mňa jednoduchšie prečítať siedmy diel série ako prvý diel trilógie... Alebo proste diel ničoho :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...Mám povolenie nútiť ťa? Hocijakými metódami? :D Z tohto zoznamu by sa podľa mňa mohla páčiť Harley alebo niečo od Charlotte Lucas, vieš ako, v rámci tvojej contemporary mánie. :D Z YA fantasy stále očakávam, že prečítaš SoC!:D
      Očividne by sme sa mali skombinovať a dosiahli by sme pri pokračovaniach rovnováhu.:P

      Odstrániť
  2. Samé pěkné knížky jsi přečetla. :)
    Já se snažím dočítat série, zrovna teď jsem si dala prioritní tři série. Ale prokládám si je stand alone knihami. :) Brzo se pustím do posledního dílu Grišy, ale dvojka mě docela zklamala. Přišlo mi, že se tam nic nedělo, ale rozhodně ji dočtu! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak držím palce, aby si všetky tri rýchlo dorazila a bola spokojná.:) Obávam sa, že ani trojka Griše ťa práve nenadchne, ale zase ani to čítanie veľmi nebolí. :D

      Odstrániť
  3. Rada čítam ďalšie diely, lenže som strašný človek a neustále si nakupujem nové diely. Ale v apríli som si dala predsavzatie, že za každú kúpenú prvú knihu v sérii musím dočítať aspoň jednu sériu, takže by sa mi tak nemali tie série hromadiť.
    Na moju obranu, asi som nečítala tak dobré knihy, aby som hneď siahla po pokračovaní. A ak aj áno, tak to pokračovanie ešte nebolo preložené.
    Počas týchto dní míňam na knihy pomaly viac peňazí, ako by som minula počas normálnych dní, ale nakupujem si pokračovania, aby som sa cítila trochu lepšie. Len ich ešte musím začať čítať.
    Kedysi som bola úplne opačná, nerada som začínala nové série, ale teraz sa z toho stal taký obrovský zlozvyk. Neviem, čo dokončiť prvé, ale asi začnem pokračovaniami, ktoré chcem veľmi veľmi prečítať a budem pokračovať dualógiami, pretože ďalší diel je aj posledný.
    Tak sa teším na TDA, lenže mi chýbaju ešte dve knihy (Magnusove poviedky a Tieňolovecká akadémia). Viem, že to môžem čítať aj tak, lenže ja to čítam podľa dátumu vydania.
    Som rada, že aspoň niekto nezanedbáva pokračovania :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pekné predsavzatie, nech ti to vydrží.:) Aj tá stratégia, že duológie atď. je šikovná. :D
      Ja si inak dávam za cieľ prečítať iba pokračovania sérií, ktorých prvý diel je úplne geniálny, pri tých priemernejších sa nedokopem vôbec.
      Pri Tieňolovcoch je poradie podľa dátumu vydania podľa mňa najlepšie. Tak snáď sa k poviedkam čoskoro dostaneš a snáď sa ti zapáčia - ja som bola celkom spoko, hlavne so Simonovými. :D A som zvedavá, čo potom povieš na TDA.:)

      Odstrániť