07/07/2022

Nová éra Booklandu... s Michelle

Neviem, ako najlepšie tento príspevok začať, no skúsim takto: oneskorene všetko najlepšie k 10. výročiu, milý Bookland! Za tých desať rokov sa toho veľa zmenilo. Ak si ešte niekto pamätáte, že sme na začiatku s Annie tvorili celkom známy, komentovaný česko-slovenský knižný blog s takým červeno-bielym bodkovaným dizajnom, určite sa prihláste... Od roku 2016 až doteraz som sa o blog starala len ja a vplyvom nedostatku času i meniacej sa doby, ktorá blogovaniu nepraje, to postupne šlo s aktivitou dolu vodou. Nuž a potom prišiel rok 2022, keď som najprv oficiálne rozviazala poslednú spoluprácu a neskôr si rovno dala pauzu od online knihomolenia.

Po úspešnom ukončení vysokej školy som si však povedala, že je načase rozhodnúť sa, čo bude s blogom a teraz sa s vami podelím o verdikt.

Prvá podstatná zmena: Rozhodla som sa upustiť od svojej pôvodnej prezývky Neliss - v budúcnosti chcem fungovať skôr ako Christie.

Druhá ešte podstatnejšia zmena: Oddnes sa z Booklandu oficiálne stáva knižno-geeky blog s dvomi autorkami! Privítajte na scéne Michelle, ktorú môžete poznať z našich spoločných príspevkov, môjho večného spomínania či z jej webu a Instagramu.

Ďakujem Christie za krásne privítanie a zdravím čitateľov Booklandu - síce nie prvýkrát v jeho histórii, ale prvýkrát ako... uff... spoluautor tohto blogu! Chvíľu potrvá, kým si sama zvyknem na túto obrovskú zmenu. Na internete sa pohybujem približne od roku 2006, keď som rovnako ako iní nadšenci viedla rôzne blogy prostredníctvom teraz už neexistujúcej platformy blog.cz. Od roku 2008 som fungovala na vlastnom grafickom webe, ku ktorému som časom pridala aj knižno-osobný blog. Pravda je však taká, že svoj fanartový grafický web už dlhodobo zanedbávam a na blogu sa mi pravidelne striedali záchvaty aktivity s neaktivitou. To všetko ma priviedlo k myšlienke, že by možno bolo načase ukončiť túto životnú etapu a sústrediť sa iba na tvorbu oficiálnej grafiky, s ktorou som sa tento rok celkom rozbehla.

Až počas rozhovoru s Christie o jej blogerských plánoch po škole som si spomenula na našu dávnu (pradávnu) debatu o tom, aké by to bolo super, keby sme mali spoločný blog. Okolnosti nás vtedy viedli inými internetovými cestami, ale zrejme to bol osud, pretože prešlo niekoľko rokov a odrazu sme sa obe ocitli v situácii, keď nám spoločné vedenie blogu pripadalo ako skvelé riešenie oboch našich dilem. Tou mojou bola predovšetkým láska k občasnému písaniu bláznivých článkov a naopak neschopnosť pravidelného prispievania, ktoré by viedlo k úspešnému vedeniu akéhokoľvek blogu. Mňa trápila neschopnosť výraznejšej aktivity i pocit, že ma čisto knižné zameranie obmedzuje.

Rozhodli sme sa teda spojiť sily a vytvoriť z Booklandu akési úložisko pre všetky články, ktoré chceme napísať, či už spolu alebo jednotlivo. Neplánujeme sa tematicky ničím obmedzovať. Budeme písať o tom, o čom sme písali doteraz - o knihách zo všetkých možných žánrov a vekových kategórií, o seriáloch a filmoch zo západnej aj východnej produkcie, o čomkoľvek, čo patrí do života fanúšika či o cestovaní po domácej aj zahraničnej pôde. A ak nás inšpiruje niečo celkom iné, napíšeme aj o tom (ale módne články najskôr nečakajte).

Nový začiatok v tomto prípade znamená nový vzhľad blogu (autorkou je, neprekvapivo, Michelle) a upravené menu, ale aj spätne zverejnené príspevky z Michellinho pôvodného blogu (pokúsila som sa vybrať tie, ktoré majú aj dnes nejakú výpovednú hodnotu a nie len tú nostalgickú) či pretriedenie mojich starých príspevkov.

Čo sa týka plánov a prísľubov... V podstate žiadne nemáme. Je to hlavná zásada, s ktorou sme išli do spoločného blogovania. Žiadne plány, žiadne ciele, žiadny nátlak. Keď budeme mať chuť niečo napísať, napíšeme to, prezdieľame na Instagrame a potešíme sa, ak to zaujme ešte niekoho okrem nás. Osobne sa však chcem najmä vrátiť do čias, keď mi blogovanie vyslovene prinášalo radosť. (A ja chcem, aby niekto vyplnil medzery v mojom nepravidelnom prispievaní, hehe.)

Na záver by som chcela poďakovať všetkým, ktorí sem za tých uplynulých desať rokov občas zablúdili a nebodaj niečo okomentovali. Vážim si vašu podporu a záujem a verím, že sa budeme "vídať" aj v tejto novej ére, ktorú dnes s Michelle štartujeme. 

Koniec hlásenia!

Christie & Michelle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára