20/08/2017

Charlotte Lucas - Najlepší rok tvojho života

Mám rada príbehy zo života o postavách, ktoré sa navzájom netypickým spôsobom ovplyvnia a taktiež si cením, keď z kníh vyžaruje niečo pozitívne. Preto ma zaujal aj tento román z pera nemeckej autorky píšucej pod pseudonymom Charlotte Lucas.

Kniha sleduje život dvoch veľmi odlišných ľudí. Jonathan Grief je bohatý majiteľ rodinného vydavateľstva, ktorý má všetky prostriedky na to, aby viedol úžasný život, no napriek tomu sú jeho dni akési prázdne. I keď si to sám neprizná. Prvého januára nájde na svojom bicykli zavesenú tašku s diárom na nasledujúci rok - je však vyplnený. Jonathan sa najprv snaží vypátrať právoplatného majiteľa, ale postupne sa nechá strhnúť úlohami, ktoré adresátovi diár zadáva.

Hannah Marxová je entuziastická cieľavedomá žena, ktorá na svet hľadí cez ružové okuliare a svoj život si vychutnáva v každom okamihu naplno. Potom jej doň zasiahne tragédia a ona musí nájsť spôsob, ako sa s ňou vyrovnať bez straty svojho optimizmu a viery v dobro...

Už po prvých stránkach mi bolo jasné, že táto kniha bude minimálne príjemným čítaním. Autorka totiž píše naozaj pútavo a jednoducho, nezdržuje zbytočnými opismi či siahodlhými citovými výlevmi. Ihneď ma zaujala aj postava Jonathana Griefa, pretože mám slabosť pre prehnane zásadové, trochu protivné postavy. Je s nimi zábava a rada pozorujem ich vývoj v priebehu plynúcich kapitol. Nesklamala som sa, sledovať Jonathanovu životnú cestu bolo naozaj zaujímavé. Plusovým bodom bol i fakt, že ide o majiteľa vydavateľstva a tak do knihy pribudli témy, ktoré sú mi ako knihomoľke blízke.

Hannah mi bola sympatická o čosi menej. Občas dokázala človeku svojimi názormi a predstavami liezť na nervy, no nebola príliš otravná a tvorila pôsobivý protipól Jonathana. Nehovoriac o tom, že ju čakali krušné chvíle, ktoré ovplyvnili jej charakter. Bohužiaľ, hoci sú obe postavy dobre napísané, akosi som si k nim nedokázala vytvoriť hlbší vzťah a ich trápenia ma nezasiahli na emocionálnej úrovni.

Veľkú časť knihy sa dvaja hlavní hrdinovia ani nestretnú, na striedačku sledujeme ich problémy a interakcie s vedľajšími postavami. Autorka pritom dala pomerne veľký priestor priateľstvu. Na druhej strane sa až pridlho takmer nič nedialo a nemala som problém sa od knihy odtrhnúť.

Napriek tomu, že si na interakcie medzi Hannah a Jonathanom treba počkať, ich osudy sa postupne čoraz viac prepletajú. Spočiatku som bola presvedčená, že vyzdvihnem, ako šikovne to autorka zamotala a všetko do seba zapadlo, no napokon to dopadlo trochu inak. Do istej miery to tak určite je, ale časom som nadobudla dojem, že bolo tých náhod, komplikácií a odkladov akosi priveľa. Skrátka, celá zápletka bola vykonštruovaná až prehnane neuveriteľne.

Nesadlo mi ani autorkino zdôrazňovanie úlohy osudu  v našom živote. Zároveň však oceňujem, že Charlotte Lucas do príbehu vložila viacero inšpiratívnych myšlienok a čitateľa postrčila k zamysleniu sa nad zmyslom a smerovaním vlastného života. Dočkala som sa tiež svojej obľúbenej pozitívnej energie a posolstva, ktoré táto kniha jednoznačne šíri.

V konečnom dôsledku neľutujem, že som si Najlepší rok tvojho života prečítala. Z veľkej časti ide o priemerný román zo života, ale na vyššiu úroveň ho posúvajú už spomínané podnetné myšlienky a veľmi príjemný štýl písania. Za mňa 3,5* a určite sa knihe nebojte dať šancu. Možno si vás získa viac ako mňa a ak nie, bude z nej minimálne pohodové oddychové čítanie.


Internetové kníhkupectvo BUX.sk
Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, stačí kliknúť vyššie.
Za poskytnutie recenzného e-booku ďakujem vydavateľstvu Ikar, čo však nijako neovplyvňuje úprimnosť mojej recenzie.

Obálka z bux.sk

10 komentárov:

  1. Moc pěkná recenze :) O knize jsem zatím neslyšela, ale vypadá jako zábavné a odpočinkové letní čtení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na knihu som mala zálusk, ale potom som si to rozmyslela. Teraz vidím, že som urobila chybu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Netrúfam si odhadovať, čo by si povedala ty, ale za skúšku to hádam stojí.:)

      Odstrániť
  3. Zní to jako fajn odpočinkovka, ale mám dojem, že knih podobného stylu znám až příliš a ani tahle mě nenadchla tak, abych měla potřebu se po ní okamžitě shánět.

    I tak ale moc díky za pěkně napsanou recenzi a za upozornění na titul, o kterým jsem doteď nic nevěděla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, nie je to vyslovene must-read, ale ak na ňu náhodou narazíš, možno by to stálo za pokus. :) Ďakujem za komentár.

      Odstrániť
  4. Bežné romány moc nevyhľadávam... Skôr sa uchyľujem ku klasike alebo priznávam, že YA, no v tomto prípade som si nevedela pomôcť. Tá obálka je tak strašne krásna :D. A podľa tvojej recenzie to nevyzerá zle... No som zvedavá :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež väčšinou čítam YA, ale občas urobím výnimky.:D Hádam sa ti kniha bude páčiť.:)

      Odstrániť
  5. No veru, na knihu si ma navnadila :D Mám rada beletriu pre ženy najmä ak má dej zmysel a nie je to len výlev pre mamičky na materskej. Som rada, že toto leto Ikar vydal mnoho kvalitných kníh.

    Jaji
    www.jajibloguje.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak toto určite nie je ten prípad.:D Dúfam, že ak sa k nej dostaneš, bude sa ti kniha páčiť.:)

      Odstrániť