31/05/2018

Knižný súhrn: Máj 2018

V máji som prečítala...

...8 kníh, z toho 4 v angličtine, 2 v slovenčine, 2 v češtine a 0 v ruštine:

1. Jen Klein: Shuffle, Repeat - aj
2. Rebekah Crane: Ako sa zamilovať do blázna - sj - recenzia
3. Julie Buxbaum: What To Say Next - aj
4. Cathy Yardley: Level Up (#1) - aj
5. Jenn Bennett: Starry Eyes - aj
6. Stephen King: O psaní, Memoáry o řemesle - čj
7. Ruta Sepetys: Potrhaná křídla - čj
8. Sabine Schoder: Láska je pre bláznov. Ako som ja. - sj - bude recenzia

V apríli som skončila s povinným čítaním a v máji som sa absolútne nekontrolovateľne vrhla na čítanie oddychových románikov. Našlo sa pár výnimiek, ale väčšinou platilo, že som potrebovala čítať, čítať a čítať a pritom čo najmenej myslieť. Inak som úplne v pohode.

Shuffle, Repeat je jedna z tých lepších oddychoviek, ktorá rieši romantiku na spôsob protiklady sa priťahujú, posledný rok na strednej a nejaké tie rodinné problémy. Kniha nie je dlhá, dobre sa číta, človek sa pri nej zasmeje aj roztopí, s hrdinkou sa dá vydržať, chlapec je zlatý... Čo viac si priať. Shuffle, Repeat vám nezmení život a o mesiac budete mať problém si na ňu spomenúť, ale má svoje čaro. 4*.

Hoci Ako sa zamilovať do blázna podľa názvu znie ako podobná kniha, v skutočnosti ide o veľmi dobrý a realistický príbeh o najrôznejších problémoch, s ktorými sa môžu (nielen) tínedžeri potýkať a tiež o sile priateľstva. Viac sa dočítate tu

What To Say Next začína tým jedným neočakávaným okamihom - Kit si náhle prisadne k čudákovi & samotárovi Davidovi, čo to má akože byť? - a pokračuje ako trošku dlhší príbeh o vyrovnávaní sa so smrťou a o živote s autizmom. Dobre sa číta, postavy sú prepracované do hĺbky, zbytočne neidealizuje a, úprimne povedané, tak trochu mi ukradla srdce. 5*.

Z nejakého dôvodu som bola presvedčená, že je Level Up young adultka. Omyl. Rozhodne to však je rýchla pohodová romantika medzi dvomi spolubývajúcimi a zároveň kolegami - pracujú vo firme, ktorá tvorí počítačové hry. Dieru do sveta fakt neurobí a prekážal mi aj začiatok. Podľa súčasného trendu totiž treba hneď na prvých stranách rýchlo zdôrazniť otvorený prístup k sexu, utláčanie žien, pre istotu pridať milión odkazov na všemožné fandomy a koho vôbec trápi, že to pôsobí silene? 3*. 

Od Jenn Bennett sa mi veľmi páčilo Alex, Approximately, preto som sa s nadšením pustila do Starry Eyes. Kniha má sľubný začiatok, je dobre napísaná a veľmi sa mi páčil ten motív prírody a dobrodružný camping. Bohužiaľ v nej nechýba ani prehnaná dráma a je akási dlllháá a rozťahaná, čiže dajte prednosť Alexovi. 3,5*.

V tomto bode toho knižného oddychu bolo veľa aj na mňa, tak som si pre zmenu prečítala O psaní od Stephena Kinga - veľmi zaujímavá kniha.

Nasledovala knižka Potrhaná křídla. Tej môžem vyčítať, že nešla úplne do hĺbky s emóciami postáv a tým pádom sa tak veľmi nedotkla ani tých mojich, no ak máte náladu na príbeh o dospievaní jedného dievčaťa, ktorý na vás bude dýchať očarujúco-pochmúrnou atmosférou New Orleans päťdesiatych rokov, do toho. Mne sa páčila. 4*.

Láska je pre bláznov. Ako som ja. je síce opäť romantické YA contemporary, ale tentoraz napísané nemeckou autorkou a v mnohom prekvapivé. Viac sa dozviete už o pár dní v novom článku.

Aký bol váš knižný máj? Koľko ste toho prečítali? Máte zoznam kníh na leto? Budem rada, ak mi zanecháte komentár.

4 komentáre:

  1. Žádnou z knih neznám, ale ta úplně poslední na poslední fotce má zajímavou obálku, tu bych si koupila. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pěkné shrnutí, přečetla jsi toho hodně :) Láká mě Starry Eyes a z nových kousků Lov stínů :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Sama som prekvapená, ako som sa rozčítala. :D

      Odstrániť