31/07/2018

Knižný súhrn: Júl 2018

V júli som prečítala...

...4 knihy, z toho 1 v angličtine, 3 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Sarah J. Maas: Veža na úsvite (#6) - sj - recenzia
2. Fredrik Backman: Medveďovce (#1) - sj - recenzia
3. Sarah Lark: Spev mušlí - Stratené šťastie (#1) - sj - recenzia
4. Cori McCarthy: Now a Major Motion Picture - aj

Tento mesiac sa mi podarilo ukončiť moju dvojmesačnú snahu obnoviť blog - prešla som všetky príspevky, niektoré som upravila, iné vymazala, upratala som v menu a čerešničkou na torte sa stal vynovený vzhľad od úžasnej Michelle (ako inak). Toto sa mi síce podarilo, s čítaním to však bolo horšie.

Júl som začala týždňom na Festivale fantazie, kedy som na čítanie ani nepomyslela. Cestou späť som zase vymenila audioknihu za spánok a po návrate som sa namiesto oduševneného čítania pod chvíľou usádzala k recenzákom... Ups.

Veža na úsvite je šiesty diel Trónu zo skla a keď sa pozriete na goodreads, zistíte, že je pre mnohých prakticky splneným snom. Kniha má rozhodne svoje silné stránky, no faktom zostáva, že mohla byť o dosť tenšia a pre mňa ide o najnudnejší diel. Viac v recenzii.

Medveďovce sú typicky backmanovský, bolestivo pravdivý príbeh o živote v jednom hokejovom mestečku. Kniha má rozhodne čo ponúknuť, ale zároveň je dosť depresívna a trochu rozťahaná. V mojich očiach preto neprekonala autorove ďalšie diela. Viac v recenzii.

Spev mušlí - Stratené šťastie je voľným pokračovaním mojej obľúbenej knihy Vysnívaná krajina. Ide o historický román z prostredia Nového Zélandu a naozaj vydarený príbeh... Akurát veľmi pomalý a nedosahujúci kvalitu spomínanej Vysnívanej krajiny. Viac v recenzii.

Šokujúco som napokon ešte v júli stihla prečítať všetky recenzáky a pustila som sa do niečoho úplne iného - Now a Major Motion Picture. Hlavná hrdinka je vnučkou autorky feministickej fantasy trilógie a všetko okolo nej z duše neznáša. (Má aj dôvod.) Návšteva Írska s malým bratom kvôli nakrúcaniu filmovej adaptácie však všetko zmení. Hoci láska k umeniu aj fantasy hrá v knihe svoju rolu, ide predovšetkým o príbeh rodinnej drámy nabitý pomerne agresívnym feminizmom a doplnený okatou diverzitou alá rok 2018. Chce byť naraz všetko a tak celkom to nevychádza, i keď výsledok nie je úplne márny. 3*. Recenzia nebude, tak som aspoň niečo napísala na goodreads.

Koľko kníh ste prečítali v júli vy? Ako si užívate leto?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára