29/04/2019

Nina Frisby - Pokušenie s vôňou Gucci

Pokušenie s vôňou Gucci ma zaujalo najmä tým, že sľubovalo výlet do zákulisia slovenského sveta módy (plus obálkou) a neľutujem, že som po knihe siahla. Dostala som totiž oveľa viac, než som očakávala - komédiu, romantiku, záhady i bratislavské uličky. (Mimochodom, nezabudnite si prečítať super rozhovor s autorkou.)

Keď na začiatku stretávame hlavnú hrdinku Andreu (či skôr Dreu, ako ju všetci volajú), má stabilné zamestnanie a dlhodobý vzťah s Tomášom, s ktorým si v živote vytvorili príjemnú rutinu. Netrvá dlho a príde zlom - týždenník Ulica, v ktorom obaja pracujú, odkúpi úspešný český podnikateľ Aleš Stránsky a celá redakcia dostane padáka. Andrei a Tomášovi ostane len prísľub, že sa o pár mesiacov môžu uchádzať o miesto v novej československej verzii časopisu a hypotéka na krku...

Drea však čoskoro vymyslí trúfalý plán - zamestná sa ako asistentka excentrického módneho návrhára Maxima Tarriniho v nádeji, že dokáže vypátrať materiál na skvelú reportáž, ktorá jej zaistí miesto v novej redakcii.

No odvtedy to ide z kopca. Maxim je neznesiteľný, Aleš znepokojivo príťažlivý, s Tomášom im to škrípe... Aby som citovala anotáciu, "Udrží si Drea svoje postavenie a povesť v bratislavskom módnom svete? Odhalí, kto sa v skutočnosti skrýva pod menom Maxim Tarrini? A koho vlastne naozaj miluje?"

Ak ste aspoň trochu ako ja, s Dreou ani s jej kamarátkami toho nebudete mať veľa spoločného (v mojom prípade asi nič okrem nadšenia pre prechádzky popri Dunaji a zmrzlinu). Lenže pri dobrých knihách to vôbec nevadí, niekedy skôr naopak. Hoci som sa s hrdinkami nevedela vyslovene stotožniť, dokázala som ich istým spôsobom pochopiť a mohla som si veselo užívať náhľad do úplne iného sveta. Okrem toho je Drea veľmi sympatická, najmä svojou húževnatosťou, úprimným zápalom pre módu a zmyslom pre humor.

Ten rozhodne nechýba ani autorke. Počas čítania som sa vyslovene bavila a keď Drea začala pracovať pre najhoršieho šéfa na svete Maxima, neraz som si spomenula na moju obľúbenú komédiu Diabol nosí Pradu. Akurát si ju predstavte zasadenú do slovenského prostredia a v knižnej podobe, pričom oba tieto aspekty skvele fungujú. Nenásilné opisy Bratislavy ma osobne vždy potešili a skvele dotvárali atmosféru. Navyše sa Nine podarilo prirodzene skĺbiť skutočné osoby a miesta s tými fiktívnymi.

Aj štýl písania je dotiahnutý do dokonalosti. Kniha sa číta jedna radosť a občas trochu pripomína film "strihmi" medzi scénami a spôsobom, akým autorka pracuje s novými odhaleniami, čo príbehu pridáva na dynamike a prekvapivosti. Okrem toho je ´silná po vizuálnej stránke. Poľahky som si predstavila všemožné akcie, outfity, fotografie... A bavilo ma to! (Pre ujasnenie, na svet módy sa dívam skôr ako na zaujímavé exotické zvieratko, od ktorého si treba radšej držať bezpečný odstup, takže skutoční nadšenci asi odpadnú.)

Lenže to stále nie je všetko. Okrem veselých (pre všetkých okrem Drey) zážitkov z práce, opisov hlavného mesta či oblečenia, náhľadu do zákulisia módy i šoubiznisu alebo menšej záhady nechýbajú ani citové problémy. Jediné, čo môžem vytknúť, je až prehnane neodolateľná dokonalosť a príťažlivosť Pána Dokonalého (Aleša Stránskeho). Na druhej strane sa milostný trojuholník našťastie riešil len popri kope iných vecí a dospel k veľmi rozumnému a uspokojivému rozuzleniu - na svoje si teda prídu nielen fanúšičky romantiky, ale aj my ostatné.

Aby som to zhrnula, táto kniha možno nezmení váš život, nebudete ju citovať ďalších desať rokov a možno si občas poviete "okej, toto bolo trošku prehnané", no v konečnom dôsledku nič z toho nevadí, pokiaľ sa chcete odreagovať a zabaviť. Ide totiž o výborne napísanú oddychovku, ktorá vás vezme do úplne iného sveta a dokáže pobaviť i zvážnieť. Takže ak máte radi módu, komédie, romantiku, silné priateľstvá alebo bratislavské uličky, neváhajte a dajte šancu Pokušeniu s vôňou Gucci. Verím, že neoľutujete a rozveselí vám deň. Ja budem medzitým netrpezlivo čakať na autorkinu ďalšiu tvorbu.


Internetové kníhkupectvo BUX.sk
Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, stačí kliknúť vyššie.
Za poskytnutie recenzného e-booku ďakujem vydavateľstvu Ikar, čo však nijako neovplyvňuje úprimnosť mojej recenzie.

Obálka & úryvok z anotácie z bux.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára