30/04/2019

Knižný súhrn: Apríl 2019

Odkedy som v januári 2012 napísala svoj prvý knižný súhrn, výrazne som nemenila podobu článkov - až dodnes. Oddnes kašlem na štruktúru, čísla či detailné mapovanie všetkého, čo mi pribudlo na poličku a čo som prečítala. Namiesto toho sa vždy zameriam len na vybrané knihy a veci, o ktorých chcem naozaj niečo povedať. Okej, poďme na to.

Apríl bol super mesiac. Vychutnala som si prvé epizódy poslednej série Game of Thrones (okrem tretej, tá ma sklamala), nechala som svoje srdce roztrieštené na prach v kine na Avengers: Endgame a užila som si super program so super ľuďmi na SlavCone 2019. A ešte som mala šťastie na výborné knihy!

Napríklad som sa mi dostal do čítačky recenzný e-book od vydavateľstva Ikar (ďakujem pekne) s názvom Pokušenie s vôňou Gucci. Ako už možno viete, tento mix ženského románu, bratislavských uličiek, luxusného oblečenia, tajomstiev zo šoubiznisu a knižnej verzie komédie Diabol nosí Pradu som si neskutočne zamilovala a rozhodne vám ju odporúčam. Ak potrebujete viac presviedčania, určite si prečítajte rozhovor s autorkou, recenziu či napríklad ukážku. Za mňa silné 4,5*.

Zadarilo sa mi i v rámci YA fantasy. Prečítala som čerstvú novinku Descendant of the Crane (jednodielnu s mierne otvoreným koncom) a ostala som v úžase. Ide o zamotaný, premyslený príbeh plný intríg a šokujúcich momentov, v ktorom nič nie je čierno-biele. Autorka si zaslúži sto bodov za svet, atmosféru a najmä za vývoj postáv. Hlavná hrdinka Hesina sa poľahky zaradila medzi moje obľúbené hrdinky - nie preto, že by sa narodila ako dokonale nebezpečná bad-ass kráľovná, ale preto, že sa často cíti unavená, zúfalá a bezmocná, robí chyby, ibaže sa nikdy nevzdáva a postupne sa v kraľovaní zlepšuje. Dodám snáď len toľko, že sa fanart s Hesinou dostal na tapetu môjho mobilu - až tak. 4,5*.

Zaujímavé bolo tiež britské YA contemporary Freshers. Od čias Fangirl stále hľadám knihu, ktorá sa venuje vysokoškolskému životu, čo Freshers spĺňa. Lenže opisuje tých ľudí, ktorí na intráku po nociach opití vrieskajú pod mojím oknom, zatiaľ čo sa snažím vyspať... Hoci som sa však s postavami nedokázala stotožniť, nič to nemení na tom, že niektoré veci sú proste univerzálne a že si autori nedávali servítku pred ústa. Čitateľom predkladajú úprimný, realistický, zároveň trochu šibnutý a najmä šialene vtipný príbeh, ktorý síce nemá takmer nijakú štruktúru, no dokáže vás pohltiť. 4*.

Navyše som zase raz nakrátko zablúdila do sveta komiksov. Tentoraz som čítala Spider-Gwen: Most Wanted? vol 0. Chvíľami som bola dosť zmätená a to som predtým aspoň videla Marvel Rising a Into The Spider-Verse (kde som si obľúbila Gwen). Nemám veľmi s čím porovnávať, ale čakala som viac. Inak, ak mi viete odporučiť nejaké konkrétne super komiksy, ktoré nebudú pre začiatočníka zúfalo mätúce, sem s nimi.


To je odo mňa všetko. Budem rada, keď mi napíšete, čo hovoríte na nový štýl článku, či ste niektorú zo spomínaných kníh čítali alebo plánujete a aký bol váš (nielen) knižný apríl.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára