28/05/2021

Knižný súhrn: Apríl & máj 2021

Apríl a máj sa pre mňa niesli predovšetkým v znamení školských povinností. No vzhľadom na to, že dnes odosielam poslednú úlohu, verím, že budem mať konečne čas viac sa venovať čítaniu i blogu. A že ďalší knižný súhrn možno bude bohatší. Lebo, úprimne povedané, tieto dva mesiace neboli žiadna sláva... Napriek tomu sa však nájdu knihy, ktoré chcem spomenúť, tak poďme na to!

V prvom rade som dorazila zvyšok povinného čítania. Prečítala som Of Mice and Men, Fight Club a The Road. Of Mice and Men je maximálne ubíjajúce, ako väčšina takýchto diel, viac k tomu nemám čo dodať. Fight Club sa mi zase zdá celkom preceňovaný a to nie som žiadny zástanca konzumerizmu. Nehovoriac o tom, že sa mi s ním spája traumatická spomienka, keď nás vyučujúci nechal v štvorčlennej skupinke asi hodinu diskutovať o JEDNEJ VETE. Uf. Čo sa týka The Road, na môj vkus sa kniha až zbytočne vŕtala v nudných detailoch a vyžívala sa v nechutnostiach. Hoci, ako som sa dozvedela v diskusii na hodine, nie každý považuje opečené bábätká za šokujúce.

Okrem toho som si vyskúšala svoju prvú knižnú štafetu - konkrétne šlo o CooBoo štafetu a čítala som Niečo iné ako navždy. Knihu považujem za solídnu YA contemporary. Takú zábavnú a zároveň s posolstvom. Viac tu.

Ďalej som počúvala roztomilú detskú audioknihu Štyria mačkatieri od slovenskej autorky Alexandry Pavelkovej - a môžem ju odporúčať deťom i dospelým.

Od Ikaru som si zase vypýtala knihy Pavúčia ľalia a Zvonením sa všetko začína - obe od slovenských autorov. Z Pavúčej ľalie sa vykľulo zaujímavé, mysteriózno-historické čítanie pre mládež (viac v recenzii) a zo Zvonením sa všetko začína zase zábavné, autentické čítanie zo stredoškolského prostredia pre všetky generácie (recenzia).

Ako posledný "recenzák" som prečítala knihu V tejto rodine kopte hlbšie, ktorá nedávno vyšla v CooBoo. O tej som zatiaľ síce nehovorila, ale v nedeľu by mala vyjsť recenzia. Zatiaľ k nej môžem povedať, že je to dobrá kniha, akurát nie pre každého.

Nuž a to najlepšie na koniec - prečítala som ešte House of Hollow. Ide o jednodielny YA fantasy/hororový počin, ktorý ma absolútne dostal. Autorka využila svojský štýl písania a jedinečné (často temné a znepokojivé) témy a motívy. Vytvorila tak atmosferické a mrazivé dielo, ktoré by si mal prečítať snáď každý. Alebo minimálne každý, koho kniha aspoň trošku zaujme. 5*.

To je na dnes všetko. Ktorá kniha vás v poslednej dobe dostala? Poteší ma každý komentár.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára