21/05/2021

Zaujímavé novinky 05/2021

(Viem, že sa máj už pomaly končí, ale lepšie neskoro ako nikdy?)

Marek Zákopčan: Zvonením sa všetko začína (#1)

Dátum vydania:
25. 5. v YOLi

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Slovenská novinka zo stredoškolského prostredia o učiteľoch aj žiakoch, v ktorej sa stretáva osobitý humor i vážnejšie témy.

Prečo ma kniha zaujala? Pretože ma lákajú slovenské knihy, ktoré sa tu odohrávajú a zachytávajú skutočnú slovenskú realitu - a z tejto som mala pocit, že moju požiadavku splní. Keďže som ju už prečítala, prezradím, že som sa nemýlila. Je to super!


Natalie C. Parker: Vlna vzdoru (#2)

Slovenské vydanie:
Slovart; už vyšlo

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Druhý diel YA fantasy trilógie o mladých pirátkach, ktoré musia poraziť nadvládu tyrana.

Prečo ma kniha zaujala? Knihu som čítala v angličtine a šlo o geniálne pokračovanie! Zachovalo si totiž kvality jednotky (pirátky, girl-power, nenásilná romantika, sila priateľstva) a zároveň nám v ňom autorka ukázala nové časti svojho fascinujúceho sveta, väčšmi poodhalila minulosť či osobnosť postáv a prišla so super zápletkou. Môžem len odporúčať.


A. S. King: V tejto rodine kopte hlbšie

Slovenské vydanie:
CooBoo; už vyšlo

Viac info: goodreads | albatrosmedia

O čo ide? Svojský príbeh od uznávanej autorky kníh pre mládež o tínedžeroch, rodine a rasizme, ktorý si zaslúžil rôzne ocenenia aj ódy od prvých slovenských čitateľov.

Prečo ma kniha zaujala? Od A. S. King som čítala Veru Dietzovú si láskavo nevšímajte a šlo o naozaj skvelé YA contemporary, ktoré sa bez príkras venovalo dôležitým témam. Vyhliadla som si teda i túto novinku, no popravde sa na základe niektorých ohlasov trochu bojím, či nebude pre mňa až príliš čudná a mätúca... Uvidíme.


Tamsyn Muir: Gideon Devátá (#1)

Dátum vydania:
Host; už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? O jedinečné čítanie pre dospelých odohrávajúce sa na umierajúcej planéte, ktorej vládne čudný kult nekromantov strážiacich tajomný hrob.

Prečo ma kniha zaujala? Pre neopozeraný námet! A pretože som ju už prečítala v angličtine, môžem vám ju rovno odporučiť. Ak máte radi skvelú dynamiku medzi postavami, ktoré majú od tradičných hrdinov ďaleko, pôsobivú temnú atmosféru či zapamätateľný štýl písania, skúste Gideon. Pripravte si však dávku trpezlivosti, autorka sa s ničím neponáhľa.


Andy Weir: Project Hail Mary

Dátum vydania:
už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide?  Ryland Grace sa zmätene preberie na vesmírnej lodi a zistí, že jeho kolegovia sú mŕtvi a on sa nachádza na zúfalej misii, ktorá mala zachrániť celé ľudstvo. Žiadny stres.

Prečo ma kniha zaujala? Andy Weir si ma získal svojou výbornou akčno-zábavnou sci-fi knihou Marťan a odvtedy ma automaticky zaujíma všetko, čo napíše.

 

Joan He: The Ones We're Meant to Find

Dátum vydania:
už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? YA dystópia o dvoch sestrách. Jedna sa preberie na opustenom ostrove bez poriadnych spomienok. Druhá žije v ekologickom meste, ktoré ľudí chráni pred nástrahami zničenej planéty, ibaže na úkor mnohých obmedzení. A obe chcú nájsť tú druhú...

Prečo ma kniha zaujala? Dystópie už síce veľmi nevyhľadávam, ale v tomto prípade ma lákajú ekologické témy, sesterské puto a najmä fakt, že je autorkou Joan He, ktorá napísala výborné YA fantasy Descendant of the Crane.

 

Tricia Levenseller: Blade of Secrets (#1)

Dátum vydania:
už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? Mladá kováčka Ziva, ktorá trpí úzkosťou, vyrobí na objednávku mocnú zbraň - meč, ktorý dokáže kradnúť tajomstvá svojich obetí. Keď sa však Ziva dozvie, aké zlovestné plány má s mečom zadávateľ, rozhodne sa utiecť.

Prečo ma kniha zaujala? Autorka napísala zábavnú paranormálnu romantiku The Shadows Between Us + kombinácia fantastického námetu s duševným zdravím znie lákavo.

 

Kasie West: Sunkissed

Dátum vydania:
už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? Averino leto nevyzerá najlepšie - ocitla sa totiž v tábore s otravnou sestrou a žiadnym internetom. Lenže, ako to už v týchto knihách býva, romantika na seba nenechá dlho čakať.

Prečo ma kniha zaujala? Nová Westovka! Hurá! Rmantické YA oddychovky od Kasie West sú skrátka moje ideálne letné čítanie.


Emiko Jean: Tokyo Ever After (#1)

Dátum vydania: už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? O diverznejšiu verziu Denníku princeznej. Izumi do amerického mesta, v ktorom žije, nikdy celkom nezapadala, no zistenie, že je jej otec japonský korunný princ so sebou prináša celkom nové výzvy.

Prečo ma kniha zaujala? Túto zábavnú oddychovku mám prečítanú a ak od nej nebudete očakávať nič iné ako príjemné spracovanie vďačných klišé s dávkou japonskej kultúry navyše, určite si ju užijete.


Zaujalo vás niečo z môjho výberu?

obálky z goodreads.com a bux.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára