15/06/2021

Zaujímavé novinky 06/2021

Adriana Bolyová: Hierarchia tmy (#1)

Dátum vydania: už vyšlo v Ikare

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Slovenské fantasy o tajnej spoločnosti démonológov, ktorej sídlo by ste našli bližšie, ako si myslíte - v Innsbrucku.

Prečo ma kniha zaujala? Slovné spojenie "slovenské fantasy" ma zaujíma vždy a v tomto prípade navyše poznám autorku, takže nebolo o čom. Knihu som medzičasom prečítala a povedala by som, že ak si potrpíte na zaujímavé nápady a rýchly spád, mali by ste si na ňu posvietiť (hoci ja mám nejaké výhrady). Viac čoskoro.


William Gibson: Neuromant (#1)

Slovenské vydanie: Slovart; už vyšlo

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Sci-fi klasika z roku 1984 a, citujem, "základné dielo kyberpunku", ktoré sa konečne dočkalo slovenského prekladu.

Prečo ma kniha zaujala? Po prvé - vždy ma poteší, keď u nás vychádza nejaké sci-fi alebo fantasy. Po druhé - toto slovenské vydanie schytalo od istej časti slovenského internetu toľko nelogického a nezaslúženého hejtu, že mám potrebu to vyrovnať dávkou pozitívneho prístupu. Navyše kniha nevyzerá byť dlhá, takže by som jej mohla skúsiť dať šancu (napriek tomu, že preferujem súčasnú tvorbu).


T. L. Huchu: The Library of the Dead (#1)

Dátum vydania: už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? Príbeh odohrávajúci sa v postapokalyptickej verzii Edinburghu, kde sa Google a podcasty stretávajú s takými nízkymi životnými štandardmi, že u hrdinky nemajú ani záchod na splachovanie. Hlavná hrdinka celé dni odovzdáva odkazy od duchov pozostalým, aby zarobila dosť na uživenie rodiny. Keď však začnú záhadne miznúť deti, poruší vlastné pravidlá a zdarma sa pustí do vyšetrovania.

Prečo ma kniha zaujala? Túto knihu mám prečítanú a vnímam ju ako rýchle, nápadité čítanie so zaujímavým prostredím, podaním a atmosférou - hoci ide o taký úvodný diel.


Holly Bourne: The Yearbook 

Dátum vydania: už vyšlo (vlastne ešte v máji, ale ja som sledovala nejakú júnovú edíciu, tak prižmúrme oči)

Viac info: goodreads

O čo ide? Hlavná hrdinka tohto YA contemporary pracuje v školských novinách. Keď dostane za úlohu zverejniť v ročenke "to najlepšie" o populárnej (a falošnej) Grace, rozhodne sa, že má toho dosť a ide odhaliť pravdu.

Prečo ma kniha zaujala? Lebo milujem knihy Holly Bourne! Táto britská autorka skrátka vie, ako napísať zábavný príbeh, ktorý zároveň trefne rozoberá dôležité témy. Pevne verím, že ma ani tentoraz nesklame.


Kody Keplinger & Sara Kipin: Poison Ivy - Thorns

Dátum vydania: už vyšlo

Viac info: goodreads

O čo ide? Nový komiks od DC o Poison Ivy s goticko-hororovým nádychom, ktorý napísala Kody Keplinger známa svojimi vydarenými YA contemporary ako The DUFF.

Prečo ma kniha zaujala? Komiksy nečítam často, no v tomto prípade ma oslovila predovšetkým autorka (The DUFF mám rada), čiže mám chuť dať mu šancu.


Akemi Dawn Bowman: Generation Misfits (#1)

Dátum vydania: 29.6.

Viac info: goodreads

O čo ide? Middle-grade contemporary o 11-ročnom dievčati z Ameriky s Japonskými koreňmi, ktoré si cez svoju lásku k J-Popu nájde v škole kamarátov - a tak môžu nezapadať spoločne.

Prečo ma kniha zaujala? Od autorky som čítala výborné YA contemporary Harley in the Sky o identite a duševnom zdraví  v prostredí akrobatického cirkusu. Som  teda pripravená dať šancu jej ďalšej tvorbe. Snáď pôjde o ten typ literatúry pre deti, ktorá je v skutočnosti vhodná pre všetkých.

obálky z goodreads.com a bux.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára