28/07/2021

Knižný súhrn: Jún & júl 2021

Čo si budeme hovoriť, moja blogová aktivita v posledných mesiacoch nebola taká, ako som by si predstavovala. Skúsim vám teda aspoň stručne porozprávať o knihách, ktoré som za ten čas prečítala.

Jún som odštartovala oddychovou YA contemporary You Have a Match. Nejde síce o žiadne prevratné, hlboké čítanie, no okrem friends-to-lovers romantiky sa tu rieši i rodina a priateľstvo a kniha ponúka ideálnu kombináciu vážnejších tém a bláznivých komických situácii. Ak hľadáte príjemné letné čítanie, odporúčam toto. 4*.

Ďalej som prečítala slovenskú fantasy novinku Hierarchia tmy. Knihe som sa už na blogu venovala (predstavila a zrecenzovala som ju), ale pripomeniem, že ide o nápadité akčné čítanie, ktoré si vás môže získať najmä v prípade, že si nepotrpíte na prepracované postavy. 3,5*.

Nasledovalo futuristické prerozprávanie artušovskej legendy Blackheart Knights. Autorka má síce množstvo dobrých nápadov, lenže ich spracovanie výrazne zaostáva. V konečnom dôsledku som sa teda pri čítaní doslova nudila. 3*.

Blackheart Knights však nie sú najväčším júnovým sklamaním, tento titul získava kniha The Infinity Courts. Nápad spočíva v tom, že posmrtný život ľudí ovládla zákerná umelá inteligencia a treba ju zastaviť. V skutočnosti sú to strany a strany filozofovania hlavnej hrdinky - všetko ostatné autorka poriadne zanedbala. 2,5*.

Naopak príjemným prekvapením sa pre mňa stala islandská kniha pre deti Truhla času. Vysvitlo totiž, že je vhodná aj pre dospelých a opísala by som ju ako nenásilne filozofické čítanie o moci, chamtivosti, plynutí času a skutočnom šťastí. Všetko je to navyše zabalené v rozprávkovej atmosfére - takej temnej, nie takej disneyovskej. Dokopy to naozaj dobre funguje a knihu doteraz nemôžem dostať z hlavy. 4,5*.

Nuž a čo môj knižný júl?

Ten som odštartovala českým sci-fi Meta. A bolo to geniálne! Veľmi sa mi páči nápad, že ľudia síce majú superschopnosti, ale nestali sa z nich superhrdinovia. Celkovo knihu vnímam ako mrazivé, výborne premyslené dielo, ktoré sa netradičným a chytľavým spôsobom venuje relevantným spoločenským témam. 5*.

Okrem toho som prečítala napríklad milé, trochu priemerné YA contemporary Super Fake Love Song (3*), veľmi vydarené YA contemporary o toxickom vzťahu The Places I've Cried in Public (4*) či dobre známe fantasy Hvězdný prach, ktoré môže ohromiť atmosférou a štýlom písania, no určite nie dejom (3,5*).

Na mojom zozname nechýba ani nie-až-taký-vydarený-pokus o upírsku renesanciu v podobe knihy Mina and the Undead (3*) alebo podnetné rozprávanie americkej terapeutky Možno by si sa mala s niekým porozprávať, pri ktorom som si slušne poplakala a popremýšľala nad životom. (Viac v Práve čítam alebo v recenzii.)

V júli som sa tiež dvakrát pustila do spoločného čítania s kamarátkami. Najprv sme čítali ospevovanú slovenskú romantiku/erotiku Na úteku - a dospeli sme k záveru, že je to fakt zlé. Postavy sú ploché, hovorí sa tu síce o hlbokých citoch, ale na stránkach vidíme iba fyzickú príťažlivosť a celkovo je to dosť nešikovne napísané... Meh. 1*.

Pri ďalšom výbere sme sa rozhodli zmeniť žáner a pustili sme do fantasy Vládca vlkov od Juraja Červenáka... Len aby sme zistili, že ide o priemernú, typickú dobrodružnú fantasy a že sa pri nej nudíme. 3*. Začína to vyzerať, že je náš malý knižný klub asi prekliaty, keď si nevieme vybrať niečo fajn na čítanie.

To je odo mňa všetko. Ako vždy ma poteší, ak sa v komentároch vyjadríte k zmieneným knihám alebo mi napíšete niečo o vašom knižnom júni a júli.

2 komentáre:

  1. Mega sa teším, že sa ti Meta páčila :D Trochu ma mrzí, že už nie ja na sieťach hypovaná, ale tá kniha si to sakra zaslúži!

    OdpovedaťOdstrániť