31/10/2018

Knižný súhrn: Október 2018

V októbri som prečítala...

...6 kníh, z toho 3 v angličtine, 3 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. *Jane Austen: Pride and Prejudice - aj*
2. Jessica Townsend: Ničnever - Pozoruhodné skúšky Morrigan Crowovej (#1) - sj - recenzia
3. *Majka Danihelová: V znamení ametystu (#1) - sj - recenzia*
4. Aleksis Kivi: Sedem bratov - sj
5. Somaiya Daud: Mirage (#1) - aj
6. Jonathan Swift: A Tale of a Tub - aj

Viete, čo je lepšie ako semester povinnej britskej literatúry? No predsa semester povinnej britskej a fínskej literatúry! Našťastie tej fínskej nie je zase toľko a v rámci britskej sa objavili rôzne básničky a eseje (ktoré si nerátam ako prečítané na gr), takže zatiaľ žijem a občas si dokonca prečítam aj niečo príjemnejšie. 

Október som začala re-readingom Pride & Prejudice. Hádate správne, nebolo to dobrovoľné. Môj názor sa oproti prvému čítaniu nezmenil - kniha je hodnotná ako obraz spoločnosti danej doby a občas sa dá pousmiať na použitej irónii, no rozhodne nejde o úchvatnú lovestory či chytľavý príbeh. Navyše by potrebovala skrátiť.

O knihe Ničnever - Pozoruhodné skúšky Morrigan Crowovej som už nadšene písala tu aj tu, no rada vám to zopakujem: ide o perfektný úvod do middle-grade série, ktorá sa odohráva v úchvatnom čarovnom a správne bláznivom svete. Knihu odporúčam všetkým, ktorý radi zabŕdnu do kníh pre mladších, a tiež všetkým, ktorí majú okolo seba mladších čitateľov - je to ideálny darček a Vianoce sa blížia. 

V znamení ametystu som čítala už tretíkrát, tentoraz vo finálnej, vydanej podobe. Stále si stojím za názorom, že ide o super YA fantasy jazdu, ktorá stojí za pozornosť. Viac sa dočítate v mojej recenzii. Na blogu nájdete tiež rozhovor s autorkou

Sedem bratov je prvý fínsky román o - prekvapenie - siedmich bratoch, ktorí sa vkuse dohadujú, pijú, bijú, nechcú sa učiť čítať a časom aj o ich ceste k polepšeniu. Popravde je to dosť veľká nuda bez poriadneho deja, ale aspoň som sa dozvedela niečo o živote vo Fínsku v danej dobe a môžem si povedať, že mám túto klasiku za sebou.

Mirage je príjemná YA fantasy oddychovka, ktorá má veľký potenciál. Žiaľ, ten ostáva sčasti nevyužitý a čitatelia nie sú ušetrení napríklad insta-love či nesmierne pomalého tempa. Za mňa slabšie 4*.

A Tale of a Tub je ďalšie povinné čítanie. Presnejšie ide o satirickú alegóriu so satirickými odbočkami dlhšími ako "hlavný" text a vo všeobecnosti je to dosť chaotické a nudné čítanie, hoci sa  v knihe nájde niekoľko trefných myšlienok.

Akú najlepšie knihu ste v októbri prečítali?

2 komentáre:

  1. Neverím, že konečne vyšla Simonova kniha. :D Už som si ju tuším chcela objednať pred dvomi rokmi a vtedy mala úplne inú obálku. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Až toľko to trvalo? :D To som nevedela. :D Ale tak lepšie neskoro ako nikdy. :)

      Odstrániť