27/03/2021

Knižný súhrn: Február & marec 2021

Tento semester sa pre mňa nesie v znamení povinného čítania, keďže mám hneď tri literárne predmety, no našťastie čítame väčšinou iba ukážky a poviedky. Alebo divadelné hry. Z takých známejších a dlhších diel som bola zatiaľ nútená prečítať The Great Gatsby - a hoci sa táto klasika môže pochváliť fascinujúcimi postavami a zaujímavou atmosférou, je (z dnešného pohľadu) napísaná značne nudne.

Okrem toho sa ku mne dostali počas uplynulých dvoch mesiacov tri recenzné výtlačky, o ktorých som už písala. Šlo o výbornú publikáciu Toto je Kórea, o nápadité čítanie (nielen) pre deti Tajné svety a o slovenský príbeh pre mládež Vydrž to so mnou. Linky z názvov vedú na moje príspevky, kde sa o knihách dozviete viac. Okrem toho budete u mňa čoskoro počuť (doslova) o svojskom fínskom románe Literární spolek Laury Sněžné.


Ďalej som na Michellino odporúčanie prečítala autobiografiu geeky herečky Felicie Day You're Never Weird on the Internet. O Felicii som dovtedy nikdy nepočula, no jej jedinečný životný príbeh a vtipné, sarkastické podanie z knihy napriek tomu urobili skvelé čítanie. Za mňa milé prekvapenie.

Žiaľ, skôr nemilo ma prekvapilo Time of Our Lives. Ide o YA contemporary, v ktorom sa dve postavy s úplne odlišným prístupom k životu a budúcnosti stretnú na road-tripe po vysokých školách. Nápad a osobné osudy postáv ma síce fakt bavili, ale na ich interakciách a "pute" to pre mňa zlyhávalo. Keby táto kniha vôbec nezabŕdala do romantiky, fungovala by podľa mňa lepšie. 3,5*.

Rovnaké hodnotenie (3,5*) odo mňa dostala i slovenská sci-fi Anarchorance. Aj v tomto prípade sa mi pozdával námet a postavy. Zároveň som však mala pocit, že spolu tri prezentované pohľady poriadne nesúvisia, že je tempo zbytočne pomalé a akcie primálo... Skrátka sa toho podľa mňa na toľkých stranách veľa nestalo.

Aby som skončila trochu pozitívnejšie, poviem vám ešte, že som v marci dočítala svoju obľúbenú YA fantasy trilógiu o pirátkach Seafire. A záverečný diel, Stormbreak, ma ani trochu nesklamal! Celkovo ide o akčnú jazdu plnú zvratov v zaujímavom prostredí s dôrazom na priateľstvo (plus s trochou romantiky) a občasnými morálnymi dilemami súvisiacimi s tým, čo je prípustné napáchať v mene vyššieho dobra.

Mimochodom, priebežné čitateľské updaty (a iné storky) nájdete tiež u mňa na instagrame, kde najnovšie fungujem pod prezývkou @nahodnaknihomolka.

To je na dnes všetko. Budem rada, keď mi napíšete, čo ste v poslednej dobe prečítali vy a ako sa vám to (ne)páčilo.

6 komentárov:

  1. S Velkým Gatsbym naprosto souhlasím. Je to zajímavá kniha, ale je nudná. :/ Jinak jsi ale přečetla pěkné knihy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak Vydrž to so mnou na tú knihu sa celkom teším síce som ešte od tej autorky nečítala žiadnu knihu som zvedavá aká bude :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa to bola prvá a teda až tak sme si nesadli. :D Ale hádam sa ti bude páčiť.:)

      Odstrániť
  3. Páči sa mi, ako čítaš strašne veľa rôznych vecí :D Klasika, middle grade, contemporary, slovenské, zahraničné, non fiction, fantasy :D U mňa to ide všetko jedným serom, haha :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám také obdobia, keď potrebujem hltať stále nejaký konkrétny typ kníh, a potom také, keď to mám potrebu striedať. :D Je asi jasné, aké obdobie nastalo vo teraz. :D:D

      Odstrániť