2. Maggie Stiefvater: Zázraky padlých svätých - sj - recenzia
5. Natália Skladaná: Totálny úlet - sj
6. Graham Swift: Learning to Swim - aj
7. Ján Vilikovský: Preklad ako tvorba - sj
8. Greg Rucka: Wonder Woman - Rebirth (Single Issue #15)
9. Martin Djovčoš & Pavol Šveda: Mýty a fakty o preklade a tlmočení na Slovensku - sj
10. Lisa Yee: Wonder Woman at Super Hero High (#1) - aj

V marci som sa s čítaním celkom rozbehla, hoci niektoré diela na zozname boli dosť krátke. Prekvapivo sa mi podarilo dostať k odbornej literatúre - celkom dobrovoľne! Keď čítam na hodiny vybrané kapitoly z rôznych nudných odborných publikácií, nerátam ich, ale v tomto prípade som knihy Preklad ako tvorba a Mýty a fakty o preklade a tlmočení na Slovensku fakt prečítala, takže prečo ich neuviesť.

Do školy som čítala aj poviedku Learning to Swim, ktorú sme mali za úlohu prekladať. Ako čitateľa ma neohúrili nekonečné reči o "milovaní sa" hlavnej hrdinky, ako prekladateľa zase pasáž o stavbe visutého mosta. Určite to však mohlo byť horšie.

V marci som sa nechala tiež očariť magickým realizmom v podaní Maggie Stiefvater (Zázraky padlých svätých), vyskúšala som si svojskú taliansku dystópiu (Anna) a zasmiala som sa na poviedkach od mladej slovenskej autorky (Totálny úlet). Urobila som si aj krátky výlet do sveta komiksov s Wonder Woman - Rebirth.

Okrem toho som prečítala napríklad YA fantasy We Hunt the Flame, o ktorom vám viac porozprávam neskôr alebo zaujímavé middle-grade Akata Witch. Kniha má naozaj veľký potenciál (predsa len v nej nájdete originálnu mytológiu, dej sa odohráva v Nigérii a rieši zaujímavé sociálne aspekty), ktorý žiaľ usilovne zakopávalo spracovanie. Takmer nič sa nedialo a autorka šla až príliš po povrchu. Knihe som váhavo udelila slabšie 4*.

Ako posledné som prečítala ešte jedno middle-grade - Wonder Woman at Super Hero High. Urobiť zo všetkých DC hrdinov a záporákov tínedžerov a poslať ich aj so smartfónmi na superhrdinskú strednú? Áno, prosím. Napísať milú, vtipnú sériu o superhrdinoch primárne pre mladé dievčatá a občas pritom zavadiť o skutočné problémy? Áno, prosím. Zakopať všetky skvelé myšlienky brutálnym zjednodušovaním a prílišnou hlúpučkou naivitou takmer všetkých postáv (najmä chudáka Wonder Woman) tak, ako to urobila Lisa Yee v tejto knihe? Nie, ďakujem. Deťom sa príbeh stále môže páčiť, ale faktom zostáva, že mohol byť tisíckrát lepší.

Aký bol váš knižný marec? Čo si ste kúpili?