26/09/2020

Knižný súhrn: August & september 2020

V auguste i v septembri ma zamestnával môj knižný podcast, chuť čítať zo mňa trochu opadla a navyše sa mi po dlhšom čase nazbieralo viacero recenzákov, takže som na konci augusta nemala v súhrne veľmi o čom písať. Tentoraz sa už čosi nájde.

Začnem však menšou rekapituláciou kníh, ktoré sa na blogu za uplynulé dva mesiace objavili:

  • Veľmi ma zaujala slovenská novinka o šikane, depresii a tínedžeroch s názvom Najhoršia a napísala som o nej príspevok v rubrike S knihami o knihách plus recenziu.
  • Príjemným čitateľským zážitkom bol aj historický príbeh o sile kníh a priateľstva - recenziu na Darcu hviezd nájdete tu.
  • To sa môže stať len vo filme ma absolútne dostalo, lebo ide o super vtipné a chytľavé YA contemporary, ktoré prevracia klišé hore nohami. Viac v recenzii.
  • Pustila som sa do svojej prvej knihy od Nesba a nebola to celkom moja šálka kávy, ale jeho spisovateľské schopnosti napriek tomu oceňujem. Ak máte radi thrillery, netypických hrdinov, mrazivé tajomstvá a skvelú severskú atmosféru, možno sa vám zapáči jeho novinka Kráľovstvo. Venovala som jej tento príspevok a, samozrejme, recenziu.

Okrem recenzákov som stihla zverejniť iba príspevky o podcaste a jeden zábavný (minimálne pre nás) spoločný článok s Michelle o našich knižných frajeroch a kamarátkach.

V každom prípade využijem príležitosť a poviem vám niečo o Gideon the Ninth. Ide o také správne šibnuté dielko na pomedzi sci-fi a fantasy o nekromantkách vo vesmíre, ktoré je navyše plné kostí, lesbičiek a svojského humoru. Ak vám neprekáža pomalší, jednoduchý dej a potrpíte si skôr na jedinečný námet a prepracované nie-vyslovene-kladné postavy, Gideon je pre vás povinná jazda.

Ďalej som prečítala napríklad historický YA román Traitor, ktorý spracúva málo známe poľsko-ukrajinské konflikty počas druhej svetovej vojny. Skvelú neopozeranú tému však pochováva slabšie a vyslovene chaotické spracovanie.

Sklamala ma tiež fantasy Temnější tvář magie - nie v zmysle, že by šlo o fakt zlú knihu, skôr nešlo o takú pecku, v akú som dúfala. V. E. Schwab píše pekne a stručne a vymyslela fascinujúci svet, lenže... Dej je akýsi chabý a ani postavy si ma celkom nezískali. Možno by ďalšie dva diely zlepšili moje priemerné dojmy, ale veľmi sa do nich nehrniem.

Od duchárskeho YA Cemetery Boys som pre zmenu poriadne nič neočakávala a v podstate som poriadne nič nedostala. Akurát tak klasickú YA paranormálnu lovestorku s predvídateľným dejom, žiadnou atmosférou a diverznými postavami. Neurazí, nenadchne.


Oveľa lepšie dojmy vo mne zanechala kniha Veru Dietzovú si lákavo nevšímajte, no o tej vám poviem viac už čoskoro v recenzii.

Na dnes je to teda všetko. Čo ste za posledné dva mesiace prečítali vy?

4 komentáre:

  1. Mne sa Temnejší tvář magie veľmi páčila, aj keď je pravda, že som ju čítala už dávnejšie. Teraz v lete som si konečne zohnala pokračovanie, tak som naň dosť zvedavá :D :D Inak Nesbo nesadol ani mne, ja som čítala tuším knihu Diablova hviezda, ale akosi to nie je pre mňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som potom zvedavá na tvoje ohlasy na dvojku.:) A highfive, pripadám si s tým Nesbom v menšine, takže potešilo.:D

      Odstrániť
  2. O *To sa môže stať len vo filme* som počula prvýkrát na tvojom blogu, no vyzerá to zaujímavo, tak to možno pridám do svojho zoznamu, ktorý je teraz už dosť plný contemporary (a ja sa nesťažujem)
    Gideon the Ninth vyzerá zaujímavo, ale na pomalší dej nemám skoro nikdy energiu a chuť, takže by som to buď čítala dva týždne a mala z toho depky, alebo to DNFla a mala z toho tiež depky, čiže radšej to nechám v obchode pre ľudí, ktorým by sa to aj mohlo páčiť.
    Temnejšie tvár mágie si už dlho obzerám a ak ma pamäť neklame, je to aj úplne prvá kniha v mojom zozname na kúpanie, no keďže tento rok idem podľa úplne náhodného poradia, nikto nevie, kedy sa k nej dostanem :D
    Oh a ten článok s Michelle? Bol zábavný aj pre mňa, takže v pohode 😂
    Ja som mala august najsilnejší (11 kníh) a September zas veľmi, veľmi biedny (horko-ťažko 6 kníh). Prečítala som dve Westovky, ktoré nesklamali (Distance Between Us a On the Fence), Anna & Lolu od Stephanie (nechce sa mi vypisovať celé názvy), druhý rereading Elizy za tento rok, Pumpkinheads alebo aj Tieňoloveckú akadémiu a rereading Dzinsoveho denníka 2 :) August bol naozaj super, september nie, ale dúfam, že október bude fajn, hoci som sa rozhodla čítať práve hrubé knihy, takže uvidíme, aké číslo to bude, no ak zostanem na čísle 5-6 s takýmito hrubými knihami (prvý ide Boží hrob), tak budem šťastná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ánoo, som hrozne zvedavá, čo by si na To sa môže....... povedala!:D
      No hej, s Gideon by ste si asi nerozumeli. :D
      Výborne, už sme tri. :D Hádam zase čosi napíšeme, ale sabotujem nás ja a môj nový semester aktuálne.:(
      Jeej, Anna, to bola kedysi srdcovka, mám chuť na re-reading teraz. :D Celkovo pekný zoznam a dobré predsavzatie s tými hrubými bichľami, držím palce.:)

      Odstrániť